• FlitigaLis

min sambo och mamma hatar varandra

Finns det någon mer som har de så? Hur har ni gjort för lösa eller klara situationen? Det går ju ut över mina relationer med dem båda. Och särskilt över min son.

• Svar på tråden min sambo och mamma hatar varandra
  • Philippa

Varför hatar dom varandra? Vad har hänt?

• MadlenA

Går det ut över både dig och sonen så att ni blir ledsna och mår dåligt måste ni ju prata om det!! Kan de inte skärpa sig för er skull!? Man behöver inte gilla varandra men man måste kunna beté sig så man inte sårar andra. Familjeterapi?

• FlitigaLis

De är väldigt olika. Tror de hamna fel från början. Min mamma är egen företagare och ser nog ner lite på arberslösa. Sambon va arbetslös när vi träffades och tyckte och tycker än att min mamma är snobbig. Har verkligen svårt att förstå hur han kan tycka det.

Min mamma sa en gång att jag kunde hitta nån bättre. Min sambo var arbetslös och deprimerad då, och va inte så jäkla rolig att ha att göra med just då. Så jag kan förstå hur hon menar. Jag mådde inte särskilt bra heller just då, jag försörjde ju han i stort sett.

För två år sen var min mamma med man och min bror med tjej här på besök. Sambon gick då på lugnande för depressionen och blandade denna kväll dessa med alkohol. Han blev väldigt påverkad och drog ifrån oss på bowlingstället vi va på. Han hade sen skickat massa sms till min mamma om att allt va hennes fel både att han druckit och att vi hade det dåligt.

Nu i helgen var mamma här och hon fråga om allt va lungt mellan dem, men det drog tydligen bara upp massa känslor. Nu vet jag inte alls hur de kommer bli nästa gång hon kommer. Han vill ju absolut aldrig följa med dit

Svar på tråden min sambo och mamma hatar varandra