• jenniesve

Lillys lillasyster

Vi väntar en liten flicka i april och har redan några favoriter på namnlistan. Vi har en dotter som heter Lilly så namnet ska passa ihop med det. Vilket av nedanstående gillar du bäst? Kommentera gärna om du har något annat namnförslag.

♥ Lilly 110608 ♥ Lillasyster BF 130412 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lillys lillasyster
  • Emmyl

Röstade på Juni, men Lo är också väldigt fint, och passar bra med Lily

• hernameispekka

Röstade Juni!

Andra förslag

Lilly & Rose
    Lilly & Daisy
    Lilly & Mira
    Lilly & Alba
    Lilly & Mea
    Lilly & Dora
    Lilly & Velma
    Lilly & Penny

• IsDimma

Juni

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • jenniesve

Tack för svaren. Verkar som om de flesta föredrar Juni. Själv klappar hjärtat extra för Meja just nu. Vi får se vad det blir. Kanske är det en pojke som tittar ut ändå och då är namnet klart: Vide.

• Dixie

Min mormor hette Lilly Viola det är ju även fint på två syskon; Lilly & Viola 

• nattsudd

Röstade på Meja för att det passar bäst ihop med Lilly. Har själv en dotter som heter Juni och tycker Lilly är ett jättefint namn men har lite svårt för när ett slutar på y och ett på i, det klangar konstigt på nåt vis för mig. (det roliga är att även jag har meja på min lista för Junis framtida syskon som kommer i sommar) Kanske ett trassligt inlägg detta :)

• wikli

Tihi! Lo röstar jag på!
    Roligt att du har det som förslag! Har enorma problem själv, tycker Lilly är jättefint.
    Men har förälskat mig i Lykke! Får se om sambon vill ge med sig.. ;)

♥ Lo 110611 | ♥ Skorpan Bf 130525
  • jenniesve

wikli: Haha, så sjukt att du nämner Lykke för nu är både jag och maken helt inne på det namnet! :) Trodde han skulle protestera men han tyckte det var jättefint (liksom jag!) Så just nu lutar det åt en liten Lykke Elisabeth. Jag har dock lite problem med att namnet kännas lite för likt Lilly (samma begynnelsebokstav, innehåller "y", lika många bokstäver osv).

• wikli
    jenniesve skrev 2013-01-02 22:58:29 följande:
    wikli: Haha, så sjukt att du nämner Lykke för nu är både jag och maken helt inne på det namnet! :) Trodde han skulle protestera men han tyckte det var jättefint (liksom jag!) Så just nu lutar det åt en liten Lykke Elisabeth. Jag har dock lite problem med att namnet kännas lite för likt Lilly (samma begynnelsebokstav, innehåller "y", lika många bokstäver osv).
    Där ser man :) Sambon gillar det iaf mer nu.. var inte alls något fan i början!
    Tycker dem lät fina tillsammans! Vad heter Lilly i andranamn? :)
    ♥ Lo 110611 | ♥ Lillasyster Bf 130529
  • wikli

Får man fråga förresten om det går att följa dig någonstans? Skulle vara så roligt! :) Typ en blogg el instagram eller så? Du kan väl isåfall skicka en kommentar på bloggen el så :D

♥ Lo 110611 | ♥ Lillasyster Bf 130529
  • jjustmee

Meja röstar jag på, andra förslag:

Luna
    Celine
    Amalia
    Viola
    Flora
    Alice
    Leonora
    Eleonore
    Cornelia

• jenniesve

Tittar in och uppdaterar. Den 11 april kom en fantastisk liten tjej till världen och hon fick namnet Meja.

Svar på tråden Lillys lillasyster