• Anonym (Fråga)

Kommer jag få flytta med barnet?

Hejsan skriver från mobilen så ska försöka att dra allt kort då det annars blir svårt att läsa. Men det är iaf så här att jag vill flytta från min stad med vårt barn ca 40 minuters resväg med buss och indrar om exet kan sätta käppar i hjulet för mig. Pappan har nästan aldrig barnet det kan lätt gå en månad två månader mellan varje övernattning som då oftast är en dag bara. Barnet är förresten lite över 4år. Det tog slut för ett par månader sedan och jag bor just nu hos min pappa då det är svårt att få lägenhet i denna staden. Men har nu fått ett erbjudande om en lägenhet i en annan stad. Pappan är vad jag tkr ingen bra pappa har misshandlat mig psykiskt och psykiskt sen jag blev gravid och har nu äntligen lyckats bryta mig loss från honom och är starkare och bestämd att det är så här det ska fortsätta vara. Han är dock inte med på dom noterna, han telefon terroriserar mig i perioder anklagar mig för att ha killar springa efter kuk och att det var därför jag gjorde slut. Han inser inte alltså att det var pga hans behandling mot mig som det tog slut. Jag ar gjort klart för honom flera ggr att jag endast vill ha kontakt när det gäller barnet och att när han vill träffa barnet så får han komma och hämta barnet. Men det gör han i te utan han kan dyka upp lite här och var och bestämma över mig att nu ska vi va vi kan gå till lekplats med barnet och va som en familj han säger han älskar mig osv och att jag måste inse att han försöker fixa detta mellan oss . Men problemet är ju att jag inte vill att det ska fixas jag har insett nu att jag är värd bättre jag vet inte hur men en dag vände allt bara mina känslor för honom bara dog och jag ville bara bort bort snabbt. Han började vända barnet mot mig få h*n att slå mig säga fula ord till mig och trots att barnet sett pappa misshandla mig och sett mig bli behandlad dåligt så är han ju ändå barnets pappa och h*n älskar honom såklart men han påverkas så negativt av sin pappa att om han kommer och bråkar med mig så vänder sig barnet direkt mot mig och är på pappas sida. Såklart h*n saknar sin pappa som aldrig vill va med h*n förutom om jag e med och därför försöker vårt barn göra det pappan gör mot mig kanske i hopp om att pappan ska va med h*n men det slutar alltid med att barnet blir ledsen för att pappa går efter en timmes bråk som består av att han försöker tvinga mig att va med honom, anklagar mig hotar mig osv. Jag vill komma bort från allt detta så hur ska jag höra om pappan nekar mig flytt ? Han är ganska bakom flötet när det gäller allt med rättigheter och lagar som handlar om barn osv så förhoppningsvis vet han inte att han kan neka men man vet aldrig ändå. Jag har förresten aldrig anmält detta om det har någon betydelse för han har inte misshandlat mig sedan jag lämnade honom det är just bara de här med förföljelser hotelser och mestadels telefon trakaserring där han skickat sms ungefär 100 om dagen och när han hat pengar på mobilen ringer han ett antal ggr med på telefonen varje dag. Men det som gör även att jag är rädd att anmäla är att när jag bodde med honom och jag var svag och nertryckt rökte jag på ibland med honom när jag kände mig som mest deprimerad och det hotar han att dra upp och att han ska kräva att dom gör ett blod prov ist för kisseprov då för det stannar tydligen i blodet i flera månader efter. Men att han själv har börjat röka ner sig helt och hållet sen det tog slut mellan oss är han inte rädd för eftersom han har ju ändå inte hand om barnet så för han känns det ju lite som att det kvittar om barnet tas ifrån mig bara jag får lida något han älskar att se mig göra

• Svar på tråden Kommer jag få flytta med barnet?
  • Anonym (Fråga)

Puffar

• Anonym (***)

Hej TS,

Nummer 1... SLUTA ATT RÖKA PÅ!!! Tänk på ditt barn! Du kan mycket väl förlora ditt barn om detta kommer fram!

Sen... Skriv ut en flyttanmälan från nätet, fyll i barnets uppgifter och skriv under. Om han nu är lite trög och vill ha dig... fjäska för att få hans underskrift. Säg tex att nu har vi hittat en lägenhet som passar, du kan komma och hälsa på när vi flyttat in. Se sen till att lägga det på postlådan fort som sjutton!!! Ord står mot ord om att han ska få komma dit eller inte. Visst, det är ju schysst om du låter honom göra det 1 gång för att hans barn ska få se hur han bor, men du har ingen skyldighet till det.

Direkt därefter tar du kontakt med familjerätten och säger att du vill att dom hjälper till med samarbetavtal för att komma fram till ett umgängesschema. Förklara hans agerande och att han bara vill träffa barnet när du är med, att din uppfattning är att det är för att "komma åt" dig. Säg även att du är orolig för hur han är med barnet och vill därför att deras umgänge till en början är övervakat. Berätta att du inte vill vara den som lämnar över barnet så överlämning får ske på dagis alternativt behöver ni assistans med överlämning.

• Anonym

Hoppas din situation blöir bättre... Att du rökt på är nog ingen fara nu OM du slutat.. Men gör ej så med barn, absolut inte.. värsta som kan hända är väl att du får gå på regelbundna kontroller.. pissekontroller då...

Svar på tråden Kommer jag få flytta med barnet?