Någon Soc,sekreterare som kan hjälpa mig? Har blivit felaktigt anmäld till socialen. Vad händer nu?
Jag var på mötet igår hos socialen angående min son stod de i kallelsen då de fått in en anonym anmälan om att jag missbrukar flera olika droger och bara umgås med heroinister... (jag vet vem som har gjort anmälan, har blivbit trakasserad an denna personen i snart 2 år på alla möjliga vis)
Detta stämmer givetvis inte. (röker inte ens) Jag har aldrig haft något att göra med socialen tidigare, är inte kriminell heller eller liknande.
Trodde i min enfald att det skulle räcka med det här mötet för att se att jag och min son mår bra och att jag "sköter" mig.
Det stod inget i anmälan om att min son ev inte mår bra hos mig eller att jag inte kan ta hand om honom. Det stod överhuvudtaget ingenting om honom mer än att han är 18 månader och går på dagis.
Blev tillfrågad på mötet om jag kunde tänka mig att göra urintest och svarade ja! Dock gjordes det inget test. Jag gav henne även tfn nr till min sons förskola och BVC..
I slutet av mötet informerades jag om att de hade beslutat att starta en utredning som kan ta upp till 4 månader!? Känner mig väldigt ledsen över detta då jag faktiskt vet att jag är en bra mamma men det känns inte alls bra att bli ifrågasatt i min mammaroll.
Till frågan: Vad händer nu? Måste jag gå på möten hos socialen i 4 månader och vad finns det mer att prata om?