• MiaIa 90

Någon mer som planerar barn 2014?!

Hej jag och min sambo har försökt få barn i snart i 2år.
    Men inget hände sökte då hjälp och de visade sig att jag har PCO.
    Jag får ingen hjälp för är överviktig så jag ska göra en Gastric bypass operation och gå ner i vikt sedan hoppas jag att jag kan bli gravid.
    Så hoppas de kan bli en bebis 2014 för oss.
    Några fler med lite problem att få barn eller bara vill vänta till 2014?!
    Mvh Mia

• Svar på tråden Någon mer som planerar barn 2014?!
  • Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 18:39:42 följande:
    Jo visst är de så har till och med redan köpt en dosett till tabletterna.

Tack de samma för dig.

Har du fått op datum en?

Kirurgen har jag träffat han är rätt hård men lyssnar nog på mig har ju ett knä som inte vill samma som jag och de är att gå mer ,men ska försöka komma upp och gå lite på crosstrainen idag.

Kirurgen sa att jag ska gå ner 18kg men gått ner ca 12kg. Dom är rätt hårda på de här men ja jag hoppas jag får operationen så jag inte får vända i dörren på op dagen.

En del räknar prosen och då brukar de oftast vara 10%man ska gå ner men jag ska gå ner mer en 10%.

Kram

Tror man får dem gratis på Apoteket? Dosetterna då.. På mitt förra äldreboende va där dem som käkade mkt piller, o dem kunde bara hämta ut ny dosett om de behövdes.. (Kanske lite annorlunda).

Nopp inte ännu :) får veta 22 februari, dem tippar på att den blir av åtminstone i mars, snacka med dem i telefon för ngn dag sen.

Okej du tränar hemma då, alltså med crosstrainer o så? Önska jag hade de!!

Oj då måste jag gå ner 12,5 kilo!!! De är jag rädd att jag inte fixar. :(

Aja vi får se.

Kram
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 19:54:10 följande:

Tror man får dem gratis på Apoteket? Dosetterna då.. På mitt förra äldreboende va där dem som käkade mkt piller, o dem kunde bara hämta ut ny dosett om de behövdes.. (Kanske lite annorlunda).
    Nopp inte ännu :) får veta 22 februari, dem tippar på att den blir av åtminstone i mars, snacka med dem i telefon för ngn dag sen.
    Okej du tränar hemma då, alltså med crosstrainer o så? Önska jag hade de!!
    Oj då måste jag gå ner 12,5 kilo!!! De är jag rädd att jag inte fixar. :(
    Aja vi får se.
    Kram
    De vet jag inte om man får man jag köpte min billigt på Dollar store för 10kr bara.
    Var är de du bor?
    När blev du godkänd?
    För från man blir godkänd så ska man få operationen inom 3månader.
    Jo tränade på den i dag,har ju ont i ett knä men i dag klarade jag 33minuter och de blev 6km:).
    De beror på olika kirurgen vad dom säger en del ska bara flyta i 2veckor inget vikt krav en del 3-6veckor och med olika vikt krav.
    Kram

• Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 20:15:42 följande:
    De vet jag inte om man får man jag köpte min billigt på Dollar store för 10kr bara.

Var är de du bor?

När blev du godkänd?

För från man blir godkänd så ska man få operationen inom 3månader.

Jo tränade på den i dag,har ju ont i ett knä men i dag klarade jag 33minuter och de blev 6km:).

De beror på olika kirurgen vad dom säger en del ska bara flyta i 2veckor inget vikt krav en del 3-6veckor och med olika vikt krav.

Kram

Aha okej ja de va billigt!

Jag bor i Skåne, kommer opereras i Lund på bariatric center. Jag tror jag blivit de, hade telefonsamtal för 3 dagar sen med kvinnan som har mitt fall där nere, hon frågade mig några frågor om hjärtfel blodtryck o diabetes. Jag har inget av de.. Så sa hon: ja men då är de inga problem, du är fullkomligt godtagbar för denna operation.. Så sa hon även att de ser ut som den kommer landa i mars.. Så jag hoppas jag är godkänd då :p skit surt annars ju!!

Vi får se vad dem säger i februari :)

Kram kram
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 20:24:17 följande:

Aha okej ja de va billigt!
    Jag bor i Skåne, kommer opereras i Lund på bariatric center. Jag tror jag blivit de, hade telefonsamtal för 3 dagar sen med kvinnan som har mitt fall där nere, hon frågade mig några frågor om hjärtfel blodtryck o diabetes. Jag har inget av de.. Så sa hon: ja men då är de inga problem, du är fullkomligt godtagbar för denna operation.. Så sa hon även att de ser ut som den kommer landa i mars.. Så jag hoppas jag är godkänd då :p skit surt annars ju!!
    Vi får se vad dem säger i februari :)

Kram kram
    Men de är ju jätte bra.
    Men har du träffat kirugen och varit på grupp möte?

• Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 20:27:59 följande:
    Men de är ju jätte bra.

Men har du träffat kirugen och varit på grupp möte?

Ja de e bra. Hoppas bara hon inte ljuger för mig...

Nä inte träffat kirurg ännu. Så därför är jag lite skeptisk till vad hon säger, men hon lär få skit av mig om kirurgen säger annat!! Synd om henne då :) Hihi man får stå på sig inom vården
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 21:48:49 följande:

Ja de e bra. Hoppas bara hon inte ljuger för mig...
    Nä inte träffat kirurg ännu. Så därför är jag lite skeptisk till vad hon säger, men hon lär få skit av mig om kirurgen säger annat!! Synd om henne då :) Hihi man får stå på sig inom vården
    Jo de är bara att tjata på dom ring igen och fråga när du ska få träffa kirurgen för de är oftast i från man träffar kirurgen som de ska ta 3månader fram till operationen.

• Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 22:00:25 följande:
    Jo de är bara att tjata på dom ring igen och fråga när du ska få träffa kirurgen för de är oftast i från man träffar kirurgen som de ska ta 3månader fram till operationen.

Jag ska träffa kirurgen 22 februari :)

Så berätta hon i telefon att dem brukar ha som standard att man opereras inom 2-3 veckor efter man träffat kirurgen.
  • Emzzannn
    FlitigaLis skrev 2012-11-07 18:28:48 följande:
    Det finns en sån tråd redan

Kan väl finnas fler än en????!!!
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 22:11:17 följande:

Jag ska träffa kirurgen 22 februari :)
    Så berätta hon i telefon att dem brukar ha som standard att man opereras inom 2-3 veckor efter man träffat kirurgen.
    Oki men de är ju jätte bra då är de att du ska flyta 2-3veckor innan operationen då:).
  • Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 22:13:53 följande:
    Oki men de är ju jätte bra då är de att du ska flyta 2-3veckor innan operationen då:).

Japp de verkar som så hehe :) hoppas jag får ngn bra iaf. Men har hört mkt väl om just denna "kliniken". Vad heter de stället du ska operera dig?
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 22:20:49 följande:

Japp de verkar som så hehe :) hoppas jag får ngn bra iaf. Men har hört mkt väl om just denna "kliniken". Vad heter de stället du ska operera dig?
    De är bra man ska läsa på så möe man kan om operationen. 
    Jag ska opereras uppe i Hudiksvalls sjukhus. 
  • Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 22:22:11 följande:
    De är bra man ska läsa på så möe man kan om operationen. 

Jag ska opereras uppe i Hudiksvalls sjukhus. 

Okej har du hört ngt bra av dem? :) viktigt man har bra personal, annars är det skit. Pallar inte dem som dömmer o leker Gud.
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 22:39:24 följande:

Okej har du hört ngt bra av dem? :) viktigt man har bra personal, annars är det skit. Pallar inte dem som dömmer o leker Gud.
    Jag har några stycken jag känner som har eller ska opereras i hudik.
    Så litar på som och kirurgen är bra på de han gör med:). 
  • Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 22:50:59 följande:
    Jag har några stycken jag känner som har eller ska opereras i hudik.

Så litar på som och kirurgen är bra på de han gör med:). 

Okej kanon bra! :)
  • Tesen83

Hej, 

Kul att hitta en tråd som passar mig. Planerar ett syskon 2014 har PCO och hypoteros så vägen till en bulle i ugnen tar tid.  

Svar på tråden Någon mer som planerar barn 2014?!