• Jacquline D

2,5 åring vaknar och skriker

Jag har en 2,5 åring som vaknar och skriker varje natt, han har alltid sovit jättedåligt. Läggningen är inga problem, dem tar 5-20 minuter. Men sen vaknar han efter ett par timmar, alltid vid 21 tiden, nästa gång vid 23 och då brukar jag gå och lägga mig och ta honom med mig in till mig, då sover han resten av natten. Jag har gett upp det där med att han ska sova själv, för då vaknar han varannan-var 3:e timma hela natten. Det är väl egentligen inga problem att han kommer in och sover hos mig. Men så här ska det väl inte va när han är så pass stor, jag försöker få kontakt och fråga varför han gråter men får aldrig svar, han bara skriker tills han lugnar sig och somnar. Det börjar bli påfrestande då jag är ensamstående och har en lättväckt 6 månaders oxå. Just när man fått lugn och ro på kvällen så ska båda barnen vakna igen och igen :( Någon med samma erfarenhet som har tips på något som kan hjälpa oss? Tar kol på mig detta!!

• Svar på tråden 2,5 åring vaknar och skriker
  • Purlan

Hänger på här, har en 20-månaders som är precis likadan.

• Lumo

Det är nog mardrömmar. Testa om ni kan träna på att han söker tröst hos ett gosedjur. Öva på att krama det istället för morsan när han vaknar. En nattlampa kanske hjälper med? Mardrömsperioderna går lite i vågor.

• TeamCaz

Nattskräck?

Jag Älskar Min Fina Familj
  • TeamCaz

Oj, såg nu att tråden var gammal så det har kanske löst sig? Men är det nattskräck så är barnen otröstliga, det blir nästan värre av att försöka så, man brukar råda om att bara sitta brevid o finnas där tills barnen somnat. Sen minns barnen inget dagen efter. Det är ganska vanligt o inget farligt, men väldigt obehagligt som förälder attvara med om :-/ Men hoppas det löst sig o att det inte var nattskräck

Jag Älskar Min Fina Familj
Svar på tråden 2,5 åring vaknar och skriker