• kalika

MAJ BEBIS! finns det nàgon mer än jag?

Sàg att det fanns nàgon tràd redan i ämnet men ville starta en ny "fräsch" tràd . Jag är beräknad till den första maj, vilket känns riktigt roligt! Magen börjar synas och det känns mer som pà riktigt!
    Annars màr jag bra, lite trött om kvällarna bara. 
    Hur màr ni?  

• Svar på tråden MAJ BEBIS! finns det nàgon mer än jag?
  • Viktoria1
    FrökenIda skrev 2013-05-28 11:03:36 följande:
    Stort, stort Grattis!!! :)) Vad roligt och vad skönt att du slapp vänta längre! Gick allting bra? :) 
    Tack!! Det gick bra. Har haft lite bekymmer med stygnen nu i efterhand och fick sy igen igår. Har vart lite kämpigt att inte må så bra själv när allt är så nytt och krävande men nu hoppas jag att det ska bli bra. 
  • FrökenIda

81missan: vad skönt att allt går så bra! Måste vara en fantastisk känsla det där att se sina barn tillsammans, syskonen emellan jag längtar redan efter fler hihi men det ska få vänta några år har vi bestämt.
    Sköna nätter:P hoppas det går bra hos BVC idag!

Viktoria: jobbigt med stygnen...:/ då har du ont nu då, eller? Mina stygn gick upp men jag hade spruckit så pass lite så det gjorde ingen större skada mer än att det sved lite när jag kissade. Helt borta nu. Så hoppas det blir bättre snart även för dig!

• FrökenIda

Hur har det gått marylou?
    Inga fler som fått nu?:) här har blivit väldigt dött i tråden hihi

• Marylou89

FrökenIda: jag missade att svara dig senast!! Verkar som ni har en riktigt Goding där hemma! Men förstår att rutiner inte kommer bara sådär i början heller. Här är det fortfarande lugna gatan bf+10 idag, borde ju hända någonting snart tänker jag! Ja min sambo är pappa och han är lika spänd varje gång jag ringer till han på jobbet ;) så konstigt bara nu när man gått över tiden så pass länge så är man inte riktigt förberedd på att vi faktiskt ska få våran bebis precis när som, känns som man bara har fått stor mage haha. Antar det är naturlig känsla so jag tycker många verkar ha när man går och väntar dessa lååånga dagarna. Men idag har jag bestämt mig att inte sitta oc vänta, vilket jag lite gjort de sista dagarna. Nu har jag planerat in lite roliga möten me kompisar och så, och vill de sig så får man ju avboka det sen isf :) hur gammal är er lille sa du?

• DragonWoman

Hej igen alla

Är lite dålig närvaro för mig på fl men är ju inne i den berömda bebiskoman Tungan ute

Har även haft lite otur sen hon föddes, blev aldrig riktig pigg direkt som innan. Ca 3 v efter hon föddes åkte jag på njurbäckeninflammation på grund av uvi (jag tänkte svedan berodde på förlossningen) jääävlar vad ont det gör! Sen fick jag störtblödningar när hon var 3,5 v och fick åka in till sjukan igen och då upptäcktes rester av moderkakan så fick skrapas. Och mitt i allt bröt min 6-åring armen. Nu vågar jag knappt andas utan att fundera på om det ska leda till nytt sjukhusbesök Drömmer Obestämd

Hoppas alla har det bra med sina små underbara barn iaf

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • 81missan

Vår lilla tjej är inte lika nöjd som för en vecka sen men hon är fortfarande väldigt söt! Numera sover hon helst i knät och återigen ganska ofta. Magen verkar krångla så hon äter, bajsar, pruttar, spyr och äter igen.

• FrökenIda
    Marylou89 skrev 2013-06-05 14:28:37 följande:
    FrökenIda: jag missade att svara dig senast!! Verkar som ni har en riktigt Goding där hemma! Men förstår att rutiner inte kommer bara sådär i början heller. Här är det fortfarande lugna gatan bf+10 idag, borde ju hända någonting snart tänker jag! Ja min sambo är pappa och han är lika spänd varje gång jag ringer till han på jobbet ;) så konstigt bara nu när man gått över tiden så pass länge så är man inte riktigt förberedd på att vi faktiskt ska få våran bebis precis när som, känns som man bara har fått stor mage haha. Antar det är naturlig känsla so jag tycker många verkar ha när man går och väntar dessa lååånga dagarna. Men idag har jag bestämt mig att inte sitta oc vänta, vilket jag lite gjort de sista dagarna. Nu har jag planerat in lite roliga möten me kompisar och så, och vill de sig så får man ju avboka det sen isf :) hur gammal är er lille sa du?
    Åh, det var några dagar sedan jag skrev här... Du borde ha fått nu?? :D Är så nyfiken hihi 
    Jag förstår att det måste känts tungt, drygt och jobbigt att vänta i slutet... särskilt när man går över så... Men, så hur har det gått??? :D  
  • FrökenIda
    DragonWoman skrev 2013-06-11 13:03:22 följande:
    Hej igen alla

Är lite dålig närvaro för mig på fl men är ju inne i den berömda bebiskoman Tungan ute

Har även haft lite otur sen hon föddes, blev aldrig riktig pigg direkt som innan. Ca 3 v efter hon föddes åkte jag på njurbäckeninflammation på grund av uvi (jag tänkte svedan berodde på förlossningen) jääävlar vad ont det gör! Sen fick jag störtblödningar när hon var 3,5 v och fick åka in till sjukan igen och då upptäcktes rester av moderkakan så fick skrapas. Och mitt i allt bröt min 6-åring armen. Nu vågar jag knappt andas utan att fundera på om det ska leda till nytt sjukhusbesök Drömmer Obestämd

Hoppas alla har det bra med sina små underbara barn iaf
    Hej :) 

Hehe ja, det är ganska mycket frånvaro i denna tråden hehe Jag hänger i den tråden som heter "Vi som fått bebis april, maj juni.." nåt sånt =) men där är så många som skriver i den tråden så man blir rent snurrig och hänger inte med hehe

Men jisses vad du varit med om!! Förvånad Så hemskt!! :( Konstigt att de missat det då på BB, med moderkakan menAR jag..? Det borde de väl lagt märke till för du måste väl ha blött en hel del redan då eller? 

Ja, tack, vi har det bra här hemma! Sambon jobbar lite mycket bara så det är väl det som är synd att de inte träffas så mycket.. sen har vår lille Vilhelm magknip, men han får massa droppar för det som hjälper ganska bra =) Hur mår din lilla? :)  
  • FrökenIda
    81missan skrev 2013-06-11 13:56:35 följande:
    Vår lilla tjej är inte lika nöjd som för en vecka sen men hon är fortfarande väldigt söt! Numera sover hon helst i knät och återigen ganska ofta. Magen verkar krångla så hon äter, bajsar, pruttar, spyr och äter igen.
    Ja, det går verkligen upp och ned i vågor allting.. ena dagen är inte den andre lik och verkar man hitta en rutin en vecka så ändras den till nästa vecka hehe men så din lilla har också bekymmer med magen? Stackarn.. Vår vilhelm har massa magknip som gör att han har ont och är orolig ibland, men han får droppar nu som hjälper en del :) 
    Hur ofta sover din?
     Jag hittar verkligen inga sovrutiner alls på vår lille. Ena veckan kan ha extremt mycket vakentid, en dag sov han kanske bara fyra timmar sammanlagt på hela dan, sen var han vaken resten! Förvånad Sen ena veckan sover han hela tiden... igår och idag sover han mycket på dagarna, så har han börjat få en ganska lång och lite småtjurig vakentid framåt kvällen och småtimmarna istället. Hans mage brukar bli som värst där vid sju åtta tiden på kvällen sen kan han vara grinig och ledsen till ett på natten. Men oftast vaknar han bara en gång då på natten eller sover hela natten fram till fem på morgonen. 
  • 81missan

FrökenIda: här räknar jag nog ett tag till i dagar även om vår Viktoria imorgon blir tre veckor! Första veckan sov hon gudomligt på natten och hade oftast 3 längre sovpass på dagen. Nu har vi haft några kvällar när hon sovit länge mellan halv7 och 9 så då blir ju natten lite sämre. Hoppades igår att det skulle vända men vi får se. Jag har lärt mig, två barn sedan tidigare, att det är helt i sin ordning. Man får ta en dag i taget och njuta av alla tillfällen man får när bebisen sover/skrattar/jollrar m.m.

Hur mår ni mammor (och blivande)? Trivs ni med att vara hemma?

• DragonWoman
    FrökenIda skrev 2013-06-11 14:59:02 följande:
    Hej :) 

Hehe ja, det är ganska mycket frånvaro i denna tråden hehe Jag hänger i den tråden som heter "Vi som fått bebis april, maj juni.." nåt sånt =) men där är så många som skriver i den tråden så man blir rent snurrig och hänger inte med hehe

Men jisses vad du varit med om!! Förvånad Så hemskt!! :( Konstigt att de missat det då på BB, med moderkakan menAR jag..? Det borde de väl lagt märke till för du måste väl ha blött en hel del redan då eller? 

Ja, tack, vi har det bra här hemma! Sambon jobbar lite mycket bara så det är väl det som är synd att de inte träffas så mycket.. sen har vår lille Vilhelm magknip, men han får massa droppar för det som hjälper ganska bra =) Hur mår din lilla? :)  
    Det räcker med en mm stor bit för att det ska bli problem och sen växer den lilla pyttebiten av de hormoner som är kvar så när jag började blöda var den ca 1 cm stor. Har iaf äntligen slutat blöda, 6,5 v efter hon fötts. Wohooo

Kollade in i den tråden och såg att det skrivits massor sen jag la in bild på min lilla.... tror det var den tråden iaf haha

Hon mår kanon, lilla matvraket. 57 cm lång nu och 5330 g väldigt vaken och vägrar ligga ner, hon ska vara med och titta på allt. Vilka droppar använder du?
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • Molly1976
    81missan skrev 2013-06-11 21:30:41 följande:
    FrökenIda: här räknar jag nog ett tag till i dagar även om vår Viktoria imorgon blir tre veckor! Första veckan sov hon gudomligt på natten och hade oftast 3 längre sovpass på dagen. Nu har vi haft några kvällar när hon sovit länge mellan halv7 och 9 så då blir ju natten lite sämre. Hoppades igår att det skulle vända men vi får se. Jag har lärt mig, två barn sedan tidigare, att det är helt i sin ordning. Man får ta en dag i taget och njuta av alla tillfällen man får när bebisen sover/skrattar/jollrar m.m.

Hur mår ni mammor (och blivande)? Trivs ni med att vara hemma?
    Jag trivs med att vara hemma, fast det är väldigt tufft också. Längtar faktiskt tills hon blir lite större, får man säga så...? Just nu är hon som ett extra lager skinn på mig, känns det som ibland. Men jag älskar henne supermycket!
Svar på tråden MAJ BEBIS! finns det nàgon mer än jag?