• Nattönskan

Kryssning med barn 5,7 år? alt något annat roligt under jullovet.

Hej

Sitter och funderar på något roligt att hitta på tillsammans med våra barn under jullovet och ramlade in på Birkas hemsida. Har ni åkt med barnen på kryssning och vad tyckte dem? eller har du kanske något annat bra att rekommendera? Tar tacksamt emot idéer

Tuva 2005, Lova 2007
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-08 11:44
    Glömde skriva att barnen är två tjejer på 5 och 7 år.
  • Svar på tråden Kryssning med barn 5,7 år? alt något annat roligt under jullovet.
  • Persimon

Vart bor ni? Kan vara bra att veta för att kunna tipsa. Vi ska gå på Disney on Ice för första gången.

• Madelen21

vi ska nog åka på tomeland i mora men ja jag vet ju inte var ni bor...

fast vi ska åka dit nu i slutet av november tänkte vi 

• Nattönskan

Vi bor i Västmanland, men kan absolut tänka oss att åka en bit om det finns något roligt att åka för

Disney on ice lät ju väldigt spännande har ni varit förr på det?

Madelen21 skrev 2012-11-08 11:46:50 följande:
    vi ska nog åka på tomeland i mora men ja jag vet ju inte var ni bor...

fast vi ska åka dit nu i slutet av november tänkte vi 
    Åh du det lät ju riktigt mysigt Har du varit där tidigare? eller är det första besöket?
    Tuva 2005, Lova 2007
  • Persimon

Disney on Ice-förställningarna går på Globen mellan jul och nyår. En weekend i Stockholm mellan jul och nyår?

• Madelen21

nattönskan:

ja vi var där när dottern var 2 år. Det är väldigt dyrt med mat osv där..

men dom har mysiga grillhus så man kan ta med å grilla korv tex... kanon tycker jag.
    mina barn är 5 och 2 år.

www.tomteland.se

du kan kolla där om du vill :) 

• Nattönskan
    Persimon skrev 2012-11-08 11:54:02 följande:

Disney on Ice-förställningarna går på Globen mellan jul och nyår. En weekend i Stockholm mellan jul och nyår?

Ja det var faktiskt en trevlig ide jag ska kolla upp biljetter mm. Stockholm är ju alltid trevligt måste jag säga.
    Madelen21 skrev 2012-11-08 12:02:08 följande:
    nattönskan:

ja vi var där när dottern var 2 år. Det är väldigt dyrt med mat osv där..

men dom har mysiga grillhus så man kan ta med å grilla korv tex... kanon tycker jag.
    mina barn är 5 och 2 år.

www.tomteland.se

du kan kolla där om du vill :) 
    Har ni sovit över eller åkte ni bara över dagen? att grilla korv är ju mysigt så det kan ju vara en bra ide. Tack för länken

Tuva 2005, Lova 2007
  • Madelen21

nej vi har inte sovit över utan åkt över dagen iomed att vi bor i dalarna och kan åka över dagen...

men det är jättemysigt att åka dit iaf :)
    grilla korv brukar gå hem hos dom flesta barn :) 

• Nattönskan
    Madelen21 skrev 2012-11-08 12:31:53 följande:
    nej vi har inte sovit över utan åkt över dagen iomed att vi bor i dalarna och kan åka över dagen...

men det är jättemysigt att åka dit iaf :)
    grilla korv brukar gå hem hos dom flesta barn :) 
    Tack för ditt svar låter verkligen jätte mysigt! Tomteland åker upp på listan
    Tuva 2005, Lova 2007
  • Madelen21

nattönskan: varsegod :)

hoppas att d blir ett besök dit :)

tycker inte att inträdet var så farligt dyrt heller. 

• Apotheosis

Kryssning kan vara jättemysigt även för barn men tänk på att många många människor åker på kryssningar för att supa med kompisarna och då är det helt plötsligt kanske inte en jättelämplig plats för barn att vara på? och man kan ju inte direkt hoppa av ifall båten skulle vara full av fulla och ansvarslösa människor. Då är ju enda alternativet i så fall att stanna i hytten vilket kanske inte är så roligt. 

• Cizzie

Har åkt på många kryssningar med min son och det går kanon. Har åkt med cinderella på jullovet och de har mycket aktiviviteter ombord. De gör om konferensanläggningen till lekrum. Undviker att åka fredag och lördag.

Svar på tråden Kryssning med barn 5,7 år? alt något annat roligt under jullovet.