• Anonym

fel att vara homo/bisexuell? sinnessjukt?

Hej jag är själv bisexuell (tjej) jag har inte kommit ut för jag är grymt rädd om vad folk ska tycka, i plugget är det ju såklart personer som säger att homosexualitet är sinnessjukt och onaturligt, och då vill jag bara höra om hur ni tycker om dessa fördomsfulla människor och om homosexuella, är det kanske så att homo/bisexualitet är sinnessjukt? är det vi som har nå fel som inte jag kan förstå?
    jag har alltid tänkt förut att det spelar väl ingen roll om vad man har för sexualitet, det skadar ju ingen att vara homosexuell. men nu har jag fått dessa tankar i huvudet.

vill höra vad ni tycker och tänker
    Tack på förhand.

• Svar på tråden fel att vara homo/bisexuell? sinnessjukt?
  • Nyfiken gul

Du låter väldigt ung, är det så?

I tonåren är det många som söker sig själv och försöker hitta ett fack att sortera in sig själv i och det blir oerhört viktigt att man lyssnar på sina vänner och bekanta om vad man tycker o tänker och det blir viktigt att man tycker lika som dom.

Du blir ju liksom inte mindre bisexuell bara för att du håller tyst om det menar jag.  

Våga stå för den du är, det är jätteviktigt. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2012-11-08 17:08:21 följande:
    Du låter väldigt ung, är det så?

I tonåren är det många som söker sig själv och försöker hitta ett fack att sortera in sig själv i och det blir oerhört viktigt att man lyssnar på sina vänner och bekanta om vad man tycker o tänker och det blir viktigt att man tycker lika som dom.

Du blir ju liksom inte mindre bisexuell bara för att du håller tyst om det menar jag.  

Våga stå för den du är, det är jätteviktigt. 
    Ja jag är 17 så jag är väl ganska ung :)

ja det är precis så som du beskriver att man verkligen lyssnar på andra och ser vad dom säger och tycker, jag har alltid varit en person som står för den jag är men när det gäller det här så är det mycket svårare :(
  • Simon 681

Nej det är ingen sinnessjukdom. De är en normal variation som har observerats hos många djur.

• fortsätt paddla

Men tycker verkligen unga så idag? Min lillasyster är 23 år och bland hennes vänner är det nästan lite "extra" att vara bi lr homosexuell.Det ses inte alls som något konstigt.
    Visst hör jag fördomar men det är oftast från män över 40 år. ( den typen som bor i en liten håla på landsbygden och är rädda för allt som inte hör till medelklassnormen)

• Xist

Hej. Jag kom ut när jag var 14 år till min familj med att jag var bisexuell. Mamma trodde det var en "grej" vilket det verkar vara för vissa. Typ killar gillar en bättre om man är bi. Men jag attraheras verkligen av kvinnor. Hade min första flickvän 16 år gammal och mamma hade svårt för det men mormor var så öppen tex.

Tror det är bättre gå ut ärligt med det om du dras till egna könet med. Om inte annat för din egen sinnesro för då blir det inte lika stor chock om du får en flickvän :)

♥ E - 05 ♥ I - 07 ♥ O - 09 ♥ BF 10/7-13 ♥
  • The Fugly

Inte det minsta sjukt.

De fördomsfulla människorna i din skola som säger sådant är helt enkelt fruktansvärt fåniga och okunniga människor som du inte behöver ta på allvar.

Ever stop to think, and forget to start again?
  • Linda Gr

Ingen som är sexuellt intresserad och som inte vill varken sig själv eller sin partner illa är sjuk. Man kan ha olika läggningar och vara helt normal för det. Vem bestämmer för övrigt vad som är normalt eller inte?
    Sen kan jag berätta att bland de bästa sexen har jag just haft med tjejer, så det så!! Tungan ute

Svar på tråden fel att vara homo/bisexuell? sinnessjukt?