• MiaMorot

börja amma från samma sida hela tiden?

Det här med amning är en helt ny värld för mig, och det verkar finns så himla många varianter av allt när man börjar läsa om det.

Så jag tänkte istället höra mig för hur ni har gjort. När ni ammar, börjar ni då alltid med samma bröst, eller börjar ni ena gången på vänster, och nästa på höger?

Ammar ni alltid från båda brösten vid varje tillfälle? 

• Svar på tråden börja amma från samma sida hela tiden?
  • Lena

Om man vill ha lika stor produktion i båda växla vilket bröst du ger.

• MiaMorot
    Lena skrev 2012-11-08 22:20:04 följande:
    Om man vill ha lika stor produktion i båda växla vilket bröst du ger.
    så om jag börjar med vänster och slutar med höger, så ska jag börja med höger gången efter? då blir det ju lixom två ggr i rad på samma bröst hela tiden..?
  • Lillkossan

Men ammar du på båda brösten varje gång? Isf. hade jag nog bytt bröst varje gång även om det blir två gånger i rad. Eller, jag tror inte det spelar så stor roll, så länge du byter hela tiden hålls nog produktionen jämn.. Eller?

• MiaMorot
    Lillkossan skrev 2012-11-08 22:40:43 följande:
    Men ammar du på båda brösten varje gång? Isf. hade jag nog bytt bröst varje gång även om det blir två gånger i rad. Eller, jag tror inte det spelar så stor roll, så länge du byter hela tiden hålls nog produktionen jämn.. Eller?
    ja jag ammar nästan alltid på båda brösten vid varje tillfälle. Det är enstaka gånger som hon inte vill ha mer efter ena, men vanligtvis blir det båda brösten varje gång..
  • Lena
    MiaMorot skrev 2012-11-08 23:12:23 följande:
    ja jag ammar nästan alltid på båda brösten vid varje tillfälle. Det är enstaka gånger som hon inte vill ha mer efter ena, men vanligtvis blir det båda brösten varje gång..
    Då är tipset att börjar med det bröstet man avslutade med förra gången för att det ska bli riktigt tomt och bebisen ska få den fetaste mjölken.
Svar på tråden börja amma från samma sida hela tiden?