Kvällar och sömn hjälp mig!!
Hej. Vi har en dotter som är 7 månader och två grabbar som är 2 och 6 år. Våra barn har alltid sovit dåligt på nätterna när de varit små. Vår dotter vaknar ca 8-10 ggr per natt och vill snutta på mina bröst. Hon ammar mest fortfarande fast jag försöker med mat och erbjuder många gånger per dag, puréer, välling, ersättning eller gröt. Hon vill vara hos mig hela tiden. Det kan gå bra korta stunder med hennes pappa men inga längre stunder. Oftast somnar hon i min famn på kvällen och sover en stund men vaknar ganska lätt om något låter, tex om min man hostar eller nyser. Om jag halvligger i sängen och hon sover i min famn och snuttar och sover så funkar det rätt bra men då får man ingen "kväll" med mannen och det känns ju ganska isolerat och trist i längden. Jag har provat att buffa henne i spjälsängen med vyssanlull tassar på sängen och det har funkat så där. När hon väl somnat har hon sovit i max 40 minuter och sedan varit omöjlig att få att somna om. Jag vill inte lämna henne så hon får ligga och skrika. Men jag vet verkligen inte hur jag ska få henne att sova på kvällen en längre stund. Det känns som att min mans och mitt samliv bara försvinner. Visst det är för en kort tid men jag behöver "ladda" mina batterier lite på kvällen för att orka. Och vi har ju två till barn som behöver en glad mamma också. Har någon något tips på hur jag kan göra för att få henne att sova längre stunder på kvällen så snälla dela med er!