• Delli

Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(

Hej, Har sedan ca 1 och en halv vecka tillbaka Trott att jag drabbats av oturen att få rikliga flytningar! Men när jag vaknar av att det är plaskblött i sängen och att det läckt igenom mina 2 trosskydd samt kläder började jag undra. Åkte igår in akut till gynmottagningen där dom sa att det är 99% säkert att det är fostervatten som läcker en så kallad "pyspunka"! Blev såklart skit rädd och har gråtit floder sedan igår. Dom säger att detta är jätte ovanligt och att dom inte riktigt har några studier på varför/hur/ vad som orsakar, jag har fått göra ultraljud där dom såg att fostret har tillräckligt med fostervatten än så länge och verkar må bra, har även sats på antibiotika och kommer fortsätta gå på specmödravård fr.o.m. nu. Dom har även sagt att prognosen inte är bra om man får "pyspunka" så här tidigt, att jag inte ska hoppas på för mycket. Jag är alltså i v.16+2 idag och det jag undrar är om någon annan har varit med om det här så här tidigt el har erfarenhet av detta! Känner mig super ledsen och jätte orolig!

• Svar på tråden Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(
  • Delli
    Bubblan1984 skrev 2012-11-18 16:09:46 följande:
    Håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå vägen för dig! Skickar en styrkekram!
    *Bulan beräknad till 20 februari 2013*

Va gulligt:) Tack snälla bubblan1984 behövs! Kram!
  • Bubblan1984
    Delli skrev 2012-11-18 16:27:04 följande:
    Va gulligt:) Tack snälla bubblan1984 behövs! Kram!

Usch ja, förstår att du måste känna dig otroligt maktlös! Kan inte föreställa mig dina känslor nu! Hoppas verkligen att allt går bra!,kram
  • Rainbowmamma

Ja de menar mm, hur man nu kan mäta det men de mätte i 4 delar som de sedan räknade ihop. Sedan mätte de inte där navelsträngen var.
    44 var ju ungefär som jag

Ännu ett tips är att dricka mycket vatten - de ville de att man skulle göra

• gnuttenn

Vad jobbigt det måste vara, när jag låg inlagd på sjukhus med risk att få för tidigt delade jag run med en annan som hade samma problem som dig (fast inte så tidigt i graviditeten) men det som va viktigt va att hon skulle vila så mycket som möjligt. Så gå absolut inte mer än nödvändigt, finns det någon som kan hjälpa dig lite på dagarna? Ge dig mat osv? Så att du enbart för toa besök och inget mer. Håller tummarna för dig!

• Bubblan1984

Hur går det ts? Tänker på dig! Skickar en kram!

• gerdaaa

Hej vill bara följa upp på denna gl. Tråd! Hoppas det gick bra för dig!

Jag var 16+1 då jag gjorde fostervattensprov för 6dagar sen. Fostervattnet var brunt/svart pga en sannolikt tidigare blödning. Vet ej om oturliga spark i magen från mina 3+4 åriga pojkar kan ha orsakat det. Jag har EDS( Ehlers danlos syndrom)så blöder lättare. 

Fick direkt efter en mindre vattenläckage blodtillblandad och senare på dagen mensvärk. Det håll i sig dagen efter också, sen blev Allt normalt igen och jag började jobba( har inget tungt arbete).

På 3:e natten efter fostervattenprov, då jag skulle kissa såg jag brunt/ svärt fostervatten i toa och på papperet. Detta upprepas de två efterföljande gånger jag går och kisser. Härefter inget mera!:)

Har känd liv hela tiden( dock mindre dagen efter vattenavgången, och mera igen nu för varje dag det går). Är nervös det ska gå dåligt.. . har naturligtvis hoppet kvar!! 

Vet ej om det är inbillning, men tycker magen och brösten är mindre svullen. Kanske det beror på total vila/ måsten total sängläge.

Är nu i vecka 17+1... Började antibiotika idag som säkerhet efter kontakt m förlossningsläkare. Ska på UL om 3dagar. 

Fick idag svar på Fostervattensprovet, det var helt normalt! Fick svar endast 6d efter provet togs!!! Trots blodblandad fostervatten, läste att flera härinne hade fått vänta 3-4v.

Ska ta det lugnt i 2-3 v nu!! Puhh hoppas det går bra. Läste om en annan som upplevt liknande och fick frisk barn i vecka 32.

Åh läser massvis härinne om andra som haft infektion/ vattenavgång! Så bra att folk orker skriva! TACK!!

Svar på tråden Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(