Idre eller Sälen för oss?
Som rubriken lyder. Vilket av dessa är det bästa för barnfamilj. Vi har en treårig dotter och vill ha olika aktiviteter. Skidor både längd och utför gillar vi. Vart åker vi?
Som rubriken lyder. Vilket av dessa är det bästa för barnfamilj. Vi har en treårig dotter och vill ha olika aktiviteter. Skidor både längd och utför gillar vi. Vart åker vi?
Jag var i Sälen när jag var mindre och tyckte att det var roligt där då. Vi åkte både utför och på längden. Sedan gjorde vi aldrig något annat än att just åka skidor där och det var ju som sagt måååånga år sedan jag var där. :)
Till Idre åkte vi för två år sedan och det var riktigt bra både för barn och vuxna. Längdåkningen provade vi inte på då men jag har hört att deras längdspår är helt ok. Finns bassäng om man vill bada och en del andra aktiviteter för barn och vuxna.
Lite svårt att avgöra köskillnader och så till liftarna när det skiljer så otroligt många år men jag upplevde att det var mindre folk i Idre. Hörsägen säger att det är mindre folk i Idre. Den stora anledningen till det gissar jag är att de flesta som reser och åker skidor kommer söderöver och sälen kommer man till först. Lite närmare alltså. Hörde också senaste gången vi var där (rätt sent på året) att det i sälen var slaskigt vid liftarna och det märkte vi inte alls av i Idre.
Vi kommer att åka till Idre igen nästa år då det var såpass bra sist med korta liftköer osv.
Jag tror att det är hugget som stucket :) Kolla priser och så.
Have fun!
Glömde skriva en sak. När vi åkte till Idre var vi i stort sett hela vårat förskole/fritids kooperativ med barn i åldrarna från två år och upp till 10 år. Alla hittade backar som passade dem. Även de vuxna med mycket åkerfarenhet hittade backar som passade dem och alla var nöjda.