adhd utredning
Jag har en dotter på 8½ år.
Nu har vi äntligen haft ett mycket bra möte på BUP.
Vi pratade om hur vi gör för att det ska fungera hemma. Bla hela tiden tänka oss för hur vi säger saker, finnas nära vid träning, dusch, läxor, ligger bredvid tlls hon somnar ect, hela tiden förbereda för saker som ska hända även när det är att bara åka till Ica och handla. Hela tiden berätta var vi går tex jag går till tvättstugan och sedan tala om när vi kommer tillbaka nu är ja här igen.
Listan kan göras hur lång som helst....
Det kännsa som om vi curlar henne men vi gör detta för att undvika missförstånd, misslyckanden och en massa utbrott.
Hon leker inte med kompisar på fritiden och är hemma med oss hela helgerna.
Efter en stund frågar kuratorn hur orkar ni och var hämtar ni eran kraft. Det man måste det gör man, man har inget val.
Skolan är ett kapitel för sig. Ett kapitel som skulle bli flera sidor långt med allt som är jobbigt, svårt ect för henne. Hon har en egen personal med sig under hela skoldagen.
Nu ska det till en utredning och BUP ska kontakta skolan. Hur lång tid tar det nu innan allt är färdigt
Jag undrar vad man säger till dottern varför hon ska till BUP - hon kommer genomskåda allt och sätta sig på tvären om hon inte vet ett syfte med att vara med där.