• Anonym

Osäker på min läggning!? tvekar hit o dit.. hjälp och råd?

Är de vanligt att man som 19-20åring tivlar på sin sexella läggning?

Jag har alltid varit intresserad av killar så länge jag kan minnas.

Men har på senare tid börjat gilla att fantisera och titta på kvinnosex, det gör mig mer upphetsad än en manlig kropp. Typ om jag ser en naken kvinna, vill jag ser mer..o de pirrar liksom till.. ser jag en naken man , tänker jag "ja han var snygg".Onanerar jämttill lebbsex och har jag sex med en kille tänker jag ibland det är en tjej.

Vet dock inte om jag vill ha tjejsex  på riktigt, därav är de svårt att veta vem jag egenteligen är? Känner ingen längtan efter samma sex-sex, eller förhållande.Blir bara  kär i killar vad jag vet.

När börjar man komma till ro i sig själv ´vanligtvis och börjar  bli mer säker?

Och om ni skulle svara på min fråga, låter jag lesbisk eller bisexuell möjligen ? Jätte tacksam för svar, då jag gärna sätter mig  i fack för veta själv. :)   

• Svar på tråden Osäker på min läggning!? tvekar hit o dit.. hjälp och råd?
  • Momalicious

Bi i så fall. Jag är hetero och tänder bara på killar, vill absolut inte ha sex med tjejer.
    Du får väl experimentera lite om du känner dig osäker. Jag hade för övrigt en kompis som insåg att han var homosexuell när han var 19, så så ovanligt är det säkert inte.

• Spacefrog
    Anonym skrev 2012-11-11 18:05:25 följande:

Men har på senare tid börjat gilla att fantisera och titta på kvinnosex, det gör mig mer upphetsad än en manlig kropp. Typ om jag ser en naken kvinna, vill jag ser mer..o de pirrar liksom till.. ser jag en naken man , tänker jag "ja han var snygg".Onanerar jämttill lebbsex och har jag sex med en kille tänker jag ibland det är en tjej.

Vet dock inte om jag vill ha tjejsex  på riktigt, därav är de svårt att veta vem jag egenteligen är? Känner ingen längtan efter samma sex-sex, eller förhållande.Blir bara  kär i killar vad jag vet.

Och om ni skulle svara på min fråga, låter jag lesbisk eller bisexuell möjligen ? Jätte tacksam för svar, då jag gärna sätter mig  i fack för veta själv. :)   

Vad spelar det för roll?
    Dvs, varför är det så viktigt att bestämma dig för en etikett?
    Kan det inte bara få vara okej att tända till lite till höger och vänster utan grubblerier? Eller grubblar du mycket över vilken mat du gillar också? 
  • Anonym
    Spacefrog skrev 2012-11-11 18:47:47 följande:
    Vad spelar det för roll?
    Dvs, varför är det så viktigt att bestämma dig för en etikett?
    Kan det inte bara få vara okej att tända till lite till höger och vänster utan grubblerier? Eller grubblar du mycket över vilken mat du gillar också? 

Joo, de  känns bara viktigt för mig så jag vet hur jag ska gå vidare i livet. Känns som att jag sitter fast i ovisshet just nu.

Min attraktion till killar har minskat, men blir fortfarande förälskad och kär i dem. Dem är  underbara på sitt sätt.

Men kvinnosex tänder mig  så mycket.. men vill inte ha nått förhållande med tjejer som det känns idagsläget..

Så Bisexuell eller hetero men bara nyfiken? hur skulle ni definera det :) Tacksam för svar!         
  • Anonym (Flow)

Låt det vara, följ ditt hjärta. Det är inte meningen att alla ska bestämma sig och fixeras, sexualitet kan vara "fluid".
    Min har gått hit och dit i perioder och det har berott på vilka jag blivit intresserad av.
    När jag var 19 var jag som du, fast jag var nog mer intresserad än vad du var, jag var bara helt oerfaren, hade pijkvän ,ville göra slut oich hade inget självförtroende för att ragga på tjejer.
    Jag är väldigt kurvig, smal och kort, hade långt hår ner till midjan och tänkte att det fanns inte en chans att en lesbisk tjej skulle tända på mig som inte var tuff eller hård.

Men jag hade fel, både butchiga och mer femme-tjejer har raggat på mig och jag har en flickvän sen flera år. Men det var hon som raggade på mig från början och fick mig att våga. Nu identifierar jag mig närmast som lesbisk då jag har erfarenhet av båda kön men inte vill vara med killar mer. Undantaget hade varit om tex Kurt Cobain, Patrick Swayze eller Heath Ledger levt. Jake Gyllenhaal. Men det är ju bara kändiskillar som jag aldrig träffat. IRL blir jag helt avtänd av killar, deras psyke och utseende.

Men, men, din sexualitet kan vara så resten av livet, fram och tillbaka, det kan bli så att du alltid känner dig 50/50 bisexuell eller du kan komma att bara vara attraherad av kvinnor. Vem vet :)
    Du behöver inte bestämma något, just go with the flow Solig

• Anonym (non straight)

Det är förstås olika.

Själv vet jag faktiskt fortfarande inte om jag är bi eller gay - men för mig räcker det med att jag älskar och är attraherad av min fru! Är i alla fall icke-straight sedan jag var lite över 20 (är nu 35) och innan dess var jag väl straight av ren norm.. 

Prova vet jag ;) Men, kom ihåg.. bara för att du provar att ha sex med en tjej och det inte fungerar, så behöver ju inte det betyda det inte skulle fungera kalas med nästa tjej. Stäng inga dörrar! 
  • Anonym (Flow)
    Anonym (non straight) skrev 2012-11-23 18:39:12 följande:
    Det är förstås olika.

Själv vet jag faktiskt fortfarande inte om jag är bi eller gay - men för mig räcker det med att jag älskar och är attraherad av min fru! Är i alla fall icke-straight sedan jag var lite över 20 (är nu 35) och innan dess var jag väl straight av ren norm.. 

Prova vet jag ;) Men, kom ihåg.. bara för att du provar att ha sex med en tjej och det inte fungerar, så behöver ju inte det betyda det inte skulle fungera kalas med nästa tjej. Stäng inga dörrar! 
    AMEN to that! Den första tjejen jag var med räknar jag inte ens som sex, hon var så bedrövlig. Jag var lite småkär i henne men sexuellt kände jag ingenting. Hon var inte den rätta helt enkelt. Och hon sa till mig att bara för att jag inte var kåt på henne så var jag "straight". Förlovad idag sen flera år tillbaka med min älskade prinsessa som jag ALDRIG slutat tända på. Dessutom när man är helt oerfaren av tjejer kan det ta ett tag att vänja sig då det är helt annorlunda att ha sex med män och kvinnor och hela den psykiska energin är annorlunda.
  • Tom Araya

Det beror på hur man definierar sexuell nyfikenhet eller attraktion samt kärlekskänslor såsom de man har för någon man vill ha ett seriöst förhållande med.

Vissa lägger inte så stor vikt vid sexuell attraktion utan mer vid känslor. D.v.s. blir de bara kära i motsatt kön räknar de sig som heterosexuella.

Andra räknar in även sexet, även om det bara är sexuell attraktion, att definiera sexuell läggning.

Kvar är dock sexuell nyfikenhet, d.v.s. där man inte nödvändigtvis, över lag attaraheras sexuellt av samma kön men man vill ändå prova sex, då definierar man det nog som en heterosexuell läggning.

• LoPax

Behöver du ha en titel på din sexualitet? Kan du inte bara gå på känsla och se vad som händer?

• Spacefrog

Ja, jag förstår fortfarande inte varför det alltid är så viktigt att säga vad en "är". Så länge du vet vad du tycker om och inte tycker om.

Måste du ha ett namn som sammanfattar vad du "är" för att beskriva vad du har för smak vad gäller mat? Vad du "är" för att sammanfatta vad du gillar att göra på din fritid?

Förmodligen (?) inte. Så, skit i det! Lev livet!

• Alfred811
    Spacefrog skrev 2012-12-05 16:00:54 följande:
    Ja, jag förstår fortfarande inte varför det alltid är så viktigt att säga vad en "är". Så länge du vet vad du tycker om och inte tycker om.

Måste du ha ett namn som sammanfattar vad du "är" för att beskriva vad du har för smak vad gäller mat? Vad du "är" för att sammanfatta vad du gillar att göra på din fritid?

Förmodligen (?) inte. Så, skit i det! Lev livet!
  • Anonym (Lesbisk)

Det du skriver påminner väldigt mycket om mina egna tankar och känslor när jag var i 20-års åldern. Fram till dess hade jag varit 100 % säker på att jag var heterosexuell, även fast jag när jag tänkte efter hade tänt på flera tjejer men förnekat detta väldigt hårt. Jag hade ett stadigt förhållande med en kille och senare gifte vi oss och fick barn tillsammans. Sexet blir sämre och sämre i takt med att tankarna på andra tjejer växte. Efter ett tag kunde jag bara bli upphetsad om jag låtsades att han var en tjej.
    Nu är jag i 30-års ålder och har nyligen kommit ut med att jag är lesbisk

För vissa tar det tid att komma på vad man vill i livet och vem man vill leva med. Jag utesluter inte att det kan dyka upp en man som är helt rätt för mig, men eftersom jag inte är intresserad av att aktivt leta efter en så utgår jag ifrån att jag just nu är lesbisk.

Sexualiteten kan förändras under livet, så gör som de andra föreslagit, följ ditt hjärta den leder alltid rätt. Var tillsammans med den du älskar och attraheras av.
  • Anonym (tjej)

Spelar det någon roll vilken etikett som passar din sexualitet, egentligen?
    Tillåt dig att tända på det du tänder på så ska du se att allt blir bra!

Att bli kåt av att kolla på lesbisk porr behöver inte betyda att du är homo eller ens bi. När man kollar på porr så är det ofta så att man identifierar sig med personen man ser, inte att man blir kåt på just den personen.

Det kan ju vara så att den motvilja du nu känner inför att ha sex med en tjej är något din hjärna talar om bara för att det än är nytt för dig.

Men om jag tror att du är helt straight? Njaäe..Nej. Lesbisk? Nää.. Men det där känner du bäst själv och haka inte upp dig på att du ska ha en viss sexualitet stämplad i pannan.

Själv är jag straight och det vet jag till hundra procent. Skulle hellre dricka en åsnas spya än slicka en tjej ;)

• Alfred811
    Anonym (tjej) skrev 2012-12-05 16:56:46 följande:

Själv är jag straight och det vet jag till hundra procent. Skulle hellre dricka en åsnas spya än slicka en tjej ;)

Onekligen säker på din sak Skrattande...

TS, det är bara att kåta ner dig på vad du än gillar tjejer, killar, mörkhyade, långa, tjocka, rika - anything goes... utom barn då... 
Svar på tråden Osäker på min läggning!? tvekar hit o dit.. hjälp och råd?