Anonym skrev 2012-11-11 18:05:25 följande:
Är de vanligt att man som 19-20åring tivlar på sin sexella läggning?
Jag har alltid varit intresserad av killar så länge jag kan minnas.
Men har på senare tid börjat gilla att fantisera och titta på kvinnosex, det gör mig mer upphetsad än en manlig kropp. Typ om jag ser en naken kvinna, vill jag ser mer..o de pirrar liksom till.. ser jag en naken man , tänker jag "ja han var snygg".Onanerar jämttill lebbsex och har jag sex med en kille tänker jag ibland det är en tjej.
Vet dock inte om jag vill ha tjejsex på riktigt, därav är de svårt att veta vem jag egenteligen är? Känner ingen längtan efter samma sex-sex, eller förhållande.Blir bara kär i killar vad jag vet.
När börjar man komma till ro i sig själv ´vanligtvis och börjar bli mer säker?
Och om ni skulle svara på min fråga, låter jag lesbisk eller bisexuell möjligen ? Jätte tacksam för svar, då jag gärna sätter mig i fack för veta själv. :)
Det du skriver påminner väldigt mycket om mina egna tankar och känslor när jag var i 20-års åldern. Fram till dess hade jag varit 100 % säker på att jag var heterosexuell, även fast jag när jag tänkte efter hade tänt på flera tjejer men förnekat detta väldigt hårt. Jag hade ett stadigt förhållande med en kille och senare gifte vi oss och fick barn tillsammans. Sexet blir sämre och sämre i takt med att tankarna på andra tjejer växte. Efter ett tag kunde jag bara bli upphetsad om jag låtsades att han var en tjej.
Nu är jag i 30-års ålder och har nyligen kommit ut med att jag är lesbisk
För vissa tar det tid att komma på vad man vill i livet och vem man vill leva med. Jag utesluter inte att det kan dyka upp en man som är helt rätt för mig, men eftersom jag inte är intresserad av att aktivt leta efter en så utgår jag ifrån att jag just nu är lesbisk.
Sexualiteten kan förändras under livet, så gör som de andra föreslagit, följ ditt hjärta den leder alltid rätt. Var tillsammans med den du älskar och attraheras av.