• Anonym (vilsen)

vad gör man tips? ??

Hej Har några frågor jag skulle vilja ha hjälp med och få lite tips om hur man ska gå till vägo Med allt detta som sker. Jo jag är gravid inne på vecka 28 med mitt ex man vi är nu skilda eftersom han Va otrogen mot mig med en nära vän till mig detta hände ungefär ett år sen så han har hållt på att flacka mellan henne och mig i över ett år han gjorde henne på smällen och visdom varit ihop i 9år så vart jag aldrig gravid förs nu när han va otrogen mot henne med mig så vart jag gravid nu men problemet är nu att han och jag får inte ha kontakt pga hennes svartsjuka hon spärrar mig på hans mobil så jag inte kan messa eller ringa och de enda jag vill är veta hur han har tänkt sig hur han ska göra om han kommer ta sitt ansvar eller inte och om han kommer finnas där för vårat barn men de enda han säger är att han inte får prata med mig såväl vet varken ut eller in hur fan ska man göra nu????

• Svar på tråden vad gör man tips? ??
  • Tonårsmorsan

Du ska absolut inte gå med på gemensam vårdnad när barnet fötts. Pappan kommer bli ombedd att fylla i faderskapet (med eller mot sin vilja) och då kommer troligen ni bli pressade att skriva på för gemensam vårdnad också, på samma gång. Gå inte på det. Min erfarenhet är att om situationen är som dui säger så kommer pappan och styvmamman i så fall lägga beslag på barnet och på sikt spela ut dig. Du kan mycket väl bli varannan helgs förälder i framtiden och knappt ens det om hans nya är som du säger att hon är. Har ni gemensam vårdnad har du inte mer rätt till barnet än dom bara för att du är mamma och eftersom dom är två dvs en hel familj kommer dom att kunna spela ut dig. Får dom också barn dvs ditt barn får halvsyskon kommer myndigheter att försöka hålla ihop syskon,

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym (vilsen)

Tack för ditt svar.. Det finns inte en chans i värden att ha gemensanvårdnad med Honom för han och hon som föräldrar är as kassa dom super och får liv Nästan varje helg han har en liten pojke med henne och denna flackat snedden va en vecka Gammal så nej ett sånt liv vill jag absolute inte ge mitt barn

• Anonym
    Tonårsmorsan skrev 2012-11-12 10:06:02 följande:
    Du ska absolut inte gå med på gemensam vårdnad när barnet fötts. Pappan kommer bli ombedd att fylla i faderskapet (med eller mot sin vilja) och då kommer troligen ni bli pressade att skriva på för gemensam vårdnad också, på samma gång. Gå inte på det. Min erfarenhet är att om situationen är som dui säger så kommer pappan och styvmamman i så fall lägga beslag på barnet och på sikt spela ut dig. Du kan mycket väl bli varannan helgs förälder i framtiden och knappt ens det om hans nya är som du säger att hon är. Har ni gemensam vårdnad har du inte mer rätt till barnet än dom bara för att du är mamma och eftersom dom är två dvs en hel familj kommer dom att kunna spela ut dig. Får dom också barn dvs ditt barn får halvsyskon kommer myndigheter att försöka hålla ihop syskon,
    Stå på dig, annars gör någon annan det.

Varför skrämma folk och ge den kassa råd som inte har en substans håll dig till sanningen eller strunta i rösträtt råda om du bara ska skrämmas och ge falska råd. TS lyssna inte på denna bittra tonårsmorsa som inte vet vad hon snackar om
Svar på tråden vad gör man tips? ??