Vi ska gifta oss i Karibien, någon som oxå gjort det??
Vi funderar på att åka till Karibien och gifta oss, är det någon annat som gjort det? Vad tyckte ni?
Vi funderar på att åka till Karibien och gifta oss, är det någon annat som gjort det? Vad tyckte ni?
Tass och puff
Min man och jag gifte oss på Jamaica för 2 år sedan :)
Det som var lite stötigt var att fixa alla papper innan med speciella stämplar och dyl. Men sedan hur underbart som helst. Vi valde ett hotell som tillhandahöll allt i vistelsen. Man kunde välja till extra saker som då kostade men grunden räckte för oss :)
petra: har du någon länk? Vad för papper hade ni? Gifte ni er framför svensk vigselförrättare?
Vi skaffade oersonbevis på engelska där våra fäder skulle finnas med. De var tvungna att stämplas av en notarie publicus tror jag det var. Sedan skickades kopior på dessa och passen till hotellet.
Nej vi hade en jamaicansk pastor i ett öppet kapell vid stranden. Man skriver på ett vigselbevis efter ceremonin som lämnas in till Skatteverket vid hemkomst.
Jag utgick från denna sida www.deluxe.se/brollopspaket.html
deras paket/hotell men bokade flyg och hotell privat. Blev några tusenlappar billigare. Men är säkert enklare att gå helt via de med papper och så. Hoppas ni hittar något som passar er :)
ok, spännande! Vi ska gå till resebyrån på torsdag och gå igenom lite olika alternativ, ska bli så spännande
Grattis och lycka till!