Pyspunkan skrev 2012-11-14 19:45:38 följande:
Hoppas att det gick bra! Låter otäckt med en stalker :-O
Kan jag fråga er en annan sak om Facebook nu när det verkar finnas en massa kunnigt folk här?
Hur gör jag för att slippa se en persons inlägg i flödet? Har en vän vars uppdateringar jag i nuläget inte orkar med. Vill fortsätta vara vän men inte se personens inlägg...
Du går till personens sida och klickar där det står Vänner, en meny kommer upp där och du väljer inställningar . Man kan bocka för eller av vilka uppdateringar man vill ha från den personen.
Du kan annars även titta efter en liten pil vid personens inlägg i flödet, där man kan klicka och välja "dölj". Då får man förslaget Ändra vilka uppdateringar du får från x, och kan klicka på det. Jag hade tex en jägare som vän som brukade (brukar?) lägga upp foton på dödade djur, jag tycker det är otrevligt så då dolde jag hans foton från flödet. Bra funktion det :)
Nape skrev 2012-11-14 18:38:23 följande:
Tack för alla svar. Jag har blockat och kryssat ur vartefter jag fått svar.
Jag såg att man kunde blockera personen, fanns en ruta för det på meddelandet. Men jag har inte vågat klicka på den, är livrädd för att råka klicka fel, så vi blir vänner eller nåt. *s* Helknasigt, men hjärtat bankar så fort jag ens sneglar mot mina meddelanden, jag vet att personens meddelande ligger där.
Jag vet att man, med en envis stalker, inte ska ge ett enda tecken på att man sett eller svarat eller reagerat. ALL kontakt ska vara helt kapad.
Nu ska jag ta mig i kragen och våga gå in och blocka personen totalt. *andas djupt*
Klart du vågar blockera :) Men om det är läskigt behöver du som sagt inte göra det från personens sida :) Skriv bara personens namn under blockeringar och du får upp förslag på vem med det namnet (om det finns flera) du vill blockera.