Jobbigt. Det du beskriver är ju extremt vanligt när man har småbarn,tror jätte många känner igen sig i det du skriver. Jag hade pratat med honom och frågat vad han känner och sagt hur jag känner. Det kanske du gjort? Kanske är en period nu bara som han är lite less på familjelivet el vad man ska säga. Menar att han kanske känner att han behöver egentid utanför hemmet med någon annan än dig. För det behöver alla mer el mindre. Min sambo säger det rakt ut till mig och jag tar absolut inte illa upp,han säger ibland att han behöver egentid, träffa nån kompis,göra nåt utan mig,eller bara va ifred. Jag förstår eftersom jag oxå behöver det ibland för att inte tröttnapå vårat förhållande,på han. Vi har pratat om det och han säger likadant. Det e ju inget att undangömma att man självklart behöver tid själv med vänner el va själv ibland för att inte tröttna. Har man dessutom barn är det ännu viktigare. Jag tror man blir tokig annars. Vi har varit ett par i tre år och väntar vårt första barn. Har redan nu sagt till varandra att vi kommer låta varan komma iväg hemifrån någon gång ibland,han kommer vilja fiska eller jaga, som han älskar, eller bara dricka öl med en vän. Och jag kommer vilja gå iväg hemifrån och träna ibland,eller bara ta en promenad. Helt själv. Det är klart man ledsnar på att alltid sitta hemma med varandra dagarna i ända och bär för man har barn så behöver inte det va nåt problem att gå ut ibland el göra nåt ensam. Ni kanske behöver en ny tändning annars,åk iväg ihop,eller ha lite sex,gå ut och ät. Och ha det romantiskt. Om det är så att du tror han inte har känslor kvar,men det behöver ju inte vara så.