Sexbrist i förhållande - Tips mottages!
Hej,
Är en kille på 33 år som lever i förhållande sedan 6 år med min flickvän. Under dessa år har förhållandet varit upp och ner på sexfronten. Min sambo drabbades för ca 3 år sedan för en depression och har efter dessa år tagit sig tillbaka i någorlunda bra status i livet på de flesta plan. Tyvärr försvann hennes sexlust som för många andra som äter anti-depressiva mediciner och vårt sexliv dog totalt. Det har nu gått över ETT ÅR utan sex för oss och jag har enligt min mening gjort allt jag kan för att försöka prata, förklara, förstå och stöta för att kanske kanske få lite närhet, men tyvärr är det stopp! Det går inte varken fysiskt eller psykiskt för henne.
Jag har alltid haft en ganska stor sexdrift och har i mina tidigare förhållanden haft ganska mycket sex. Jag gillar det och vill ha närheten och allt därtill för att man ska må bra och få till helheten i ett förhållande. För mig fattas det en stor tårtbit idag och jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Hittils har jag klarat av att behärska mig och inte tagit några snedsteg då jag faktiskt älskar min flickvän, men hur länge orkar jag är frågan, tanken slår mig såklart... Ska jag skaffa någon på sidan? Göra slut? Otrohet m.m?
Just nu är jag uppgiven och mår fruktansvärt dåligt över att intimiteten är som bortblåst, det sätter sig mer och mer på mitt psyke att alltid få ett nej och att det alltid är jag som får ta upp frågan (har provat att vänta men efter flera månader händer inget). Jag vet att det säkerligen är flera personer som skriker "Gör slut" och "Dumpa" men så enkelt är det inte, jag älskar henne och vill att det ska fungera.
Ni som har några tips eller ideér, vad ska jag ta mig till? Jag vill lösa det här och det vill även min sambo men hon kan inte prata om det, allt blir bara jobbigt. Vad ska jag ta mig till?