hjälp att skriva vårdbidragsansökan
hej
min dotter är under utredning på bup och jag har tänkt att söka om vårdbidrag
är det någon som vill dela med sig om hur och vad de har tagit upp i sin ansökan?
hej
min dotter är under utredning på bup och jag har tänkt att söka om vårdbidrag
är det någon som vill dela med sig om hur och vad de har tagit upp i sin ansökan?
Vad heter boken? Måste ta tag i det där med att söka, har gått ett halvår sen jag fick veta att det var möjligt.
Åh nu har jag panik! Har mitt möte med försäkringskassan imorgon och känner mig inte tillräckligt förberedd. Svårt att hinna med att förbereda sig när man är helt ensamstående med att funktionshindrat barn...
MYCKET tacksam för råd!!!
Ska till bup på tis ska se om de kan hjälpa oss med ngt att komplettera med. Men det vill de kanske inte då det inte är en diagnos fastställd.?
Lånar lite av tråden. Funderar med på att söka vårdbidrag då dels att min son fick operera bort sitt öga i vintras pga en tumör och det kräver resor t/r till Stockholm för att fixa med sin protes, sen är det narkoser var 3 månad för att kolla det kvarvarande ögat.
Nu ska han dessutom göra en autismutredning på BUP.
Vi har dock inte fått tid där än och remissen är precis skriven men kan man ändå börja söka?
Sök och skriv att ni inkommer med kompletterande uppgifter senare.
När jag har sökt både VB och assistans för min son har jag spaltat upp vad han inte kan men borde kunna i förhållande till ett normalutvecklat barn.
Han har ios inte diagnos inom autism eller liknande men skriv så detaljerat som möjligt, beskriv vardagssituationer, ta med allt som är jobbigt - att skriva den första vårdbidragsansökan var det värsta jag gjort.
Det är skitsvårt och tufft - man måste verkligen utlämna sig själv och gå ner på djupet i sitt barns problematik.
Om det är svårt att skriva - be om ett möte och förklara muntligen.
Vinkar till Garderoben och tackar för alla hjälp! Ansökan gick igenom, och jag tror det i första hand beror på tipsen jag fick från boken.
Nu har jag varit på min intervju med försäkringskassan. Tror det gick bra, kvinnan jag pratade med verkade mycket förstående. Men vi får se hur det går.
Hej Ska bara tacka för boken vårdbidrag Känns lite lättare hur man nu kan spalta upp sin ansökan Rekommenderar verkligen denna!!
Så bra att du blev nöjd! Lycka till med ansökan!