• Anonym (arg förälder)

Barn!!

Hej!!

Jag och min man gick skilda vägar för 2 år sedan och detta var hans beslut. Jag flyttade från hemmet då han började trakassera mig genom barnen och fick en lägenhet ganska snabbt. Sen började problemen med mina barn och umgänget allt fungerade bra tills de två äldre barnen inte ville träffa mig mer. Vi gick till tingsrätten och där fick vi beslutat att barnen skulle vara hos mig varannan helg med successic upptrappning bara för att jag inte hade träffat dom på ett halvår. Detta fungerade några månade sen så kom dom inte. Sen har jag kämpat med att försöka få kontakten med dom men inte lyckats och socialen gör inte ett skit. Har nu varit på möte m nätverksgruppen och dialog gruppen och barnen har sagt att de inte vill ha med mig att göra....Är det någon som kan ge mig ett fröslag vad jag skall göra.....

orolig förälder

• Svar på tråden Barn!!
  • Mattias 81

Varför vill inte barnen ha med dig att göra?

• Anonym

Varför träffar du inte barnen?

Skulle tro att dom känner sig lite lätt svikna av dig men vad vet jag. Försök få till små träffar, fika lite ihop. Ta en liten bit i taget och försök få tillbaka förtroendet.

• Anonym (hmm)

Hur gamla är barnen och hur många barn har ni? Det är svårt att förstå vad som egentligen hänt på det lilla du berättar.
    När du flyttade gick ni inte till familjerätten och gjorde upp om hur umgänget skulle se ut, hade ni varannan vecka då? Barn kan känna sig oerhört svikna av den förälder som lämnar och det tar tid att få tillbaka förtroendet. 
    Om det är väldigt trasigt mellan dig och pappan så blir det ännu svårare för barnen om ni inte kan kommunicera.

Det låter väldigt märkligt att socialen ""inte gör ett skit" som du säger. Har ni inte gått på samtal och försökt lösa situationen tidigare? Det kan ju inte bara slagit till som en blixt att barnen helt plötsligt inte ska vara hos dig?

Som sagt, det är väldigt lite information om bakgrunden till allt. 

• Anonym (arg förälder)
    Mattias 81 skrev 2012-11-13 18:57:40 följande:
    Varför vill inte barnen ha med dig att göra?

Hej!!
    Jag vet fortfarande inte varför vill ha med mig att göra men vad jag hört av mina kompisar som mitt ex pratat med så har han sagt en massa skit och han har pratat ner barnen om mig. Vi har varit på en massa möten och även suttit i tingsrätten där vi beslutade att mellan dottern skulle komma varannan helg med successiv upptrappning men detta har ej efterförljts. Nu är hon 15 år och då är det svårare att dra in tingsrätten igen.
  • Anonym (arg förälder)
    Anonym skrev 2012-11-14 09:11:26 följande:
    Varför träffar du inte barnen?

Skulle tro att dom känner sig lite lätt svikna av dig men vad vet jag. Försök få till små träffar, fika lite ihop. Ta en liten bit i taget och försök få tillbaka förtroendet.

Hej!!
    Jag har kämpat nu sanrt 2 år fär att få kontakt med mina två äldsta barn men ej lyckats pga av ex som har snackat ner mig totalt och hittat på en masssa lögner om mig. Sen är barnen såpass påverkade av honom psykiskt faktiskt annars  hade dom inte gått på BUP dde två äldsta. Jag har inte gjort något som skulle göra barnen såpass arga på mig  och jag har försökt att få kontakt på alla vis men ej lyckats.
  • Anonym (arg förälder)
    Anonym (hmm) skrev 2012-11-14 10:34:59 följande:
    Hur gamla är barnen och hur många barn har ni? Det är svårt att förstå vad som egentligen hänt på det lilla du berättar.
    När du flyttade gick ni inte till familjerätten och gjorde upp om hur umgänget skulle se ut, hade ni varannan vecka då? Barn kan känna sig oerhört svikna av den förälder som lämnar och det tar tid att få tillbaka förtroendet. 
    Om det är väldigt trasigt mellan dig och pappan så blir det ännu svårare för barnen om ni inte kan kommunicera.

Det låter väldigt märkligt att socialen ""inte gör ett skit" som du säger. Har ni inte gått på samtal och försökt lösa situationen tidigare? Det kan ju inte bara slagit till som en blixt att barnen helt plötsligt inte ska vara hos dig?

Som sagt, det är väldigt lite information om bakgrunden till allt. 

Hej!!
    Mina barn är 19 15 11 och de är de två äldsta som jag inte träffar alls just nu. Jag har kämpat i två år nu ang umgänge speciellt med 15 åringen för den stora är ju myndig nu. Vi har varit på familjerätten och pratat men han ville ej samarbeta med mig och då fick vi avbryta samtalen. Sen blev det till slut tingsrätten och då beslutade vi att 15 åringen slkulle träffa mig varannan helg med upptrappning och detta höll några gånger sen slutade hon att komma. Jag har kämpat med socialen och nätverksgruppen men de lägger ner utredningen nu bara för att barnen har sagt att dom vill inte ha med mig att göra nu i dagsläget., Jag och mitt ex kan inte samarbeta men jag har försökt men det är han som inte vill alltså han vill inte att jag skall ha kotakt m barnen.
  • Anonym

Det enda vettiga du kan göra är att fortsätta försöka få kontakt. Bjud hem dem på fika/mat, bjud med dem på semestrar, låt dem få veta att de är välkomna och att dörren alltid står öppen för dem. Hoppas det löser sig snart.

• Anonym (arg förälder)
    Anonym skrev 2012-11-16 09:07:37 följande:
    Det enda vettiga du kan göra är att fortsätta försöka få kontakt. Bjud hem dem på fika/mat, bjud med dem på semestrar, låt dem få veta att de är välkomna och att dörren alltid står öppen för dem. Hoppas det löser sig snart.
    Hej!!

jag har försökt med allt nästan men nu känner jag att dom får komma när dom är mogna att ta upp kontakten igen för det är säkert jobbigt för dom att ta detta steg att möta mig nu. Dom vet att dörren står öppen för dom.. :)
Svar på tråden Barn!!