• connecto

Ska vi följas i utredningen?

Hej!

Nu har jag försökt att bli gravid med syskon till min 6-åriga dotter över fem år men utan resultat. Min dotter blev jag gravid med efter att ha försök naturligt väg 8 månader, innan dess fick jag ett missfall. Nu har jag äntligen tagit mod och ork till att starta en utredning. I slutet av november är det dags. Är det fler där ute som är i samma situation som jag och vill följas åt?   

• Svar på tråden Ska vi följas i utredningen?
  • intetnyttpåplusfronten

Hej! Jag är i nästan samma sits.. har inga barn sedan tidigare, men har försökt i 5 år. Fick ett missfall förra året. Har precis startat en utredning, var på första mötet nu idag. Maken ska lämna spermaprov nästa vecka och jag ska lämna blodprov 27/11...

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • connecto

Hej!

Vad skönt att ni också är igång med utredningen. Hur tyckte du att första mötet var? Vad hände?

Jag och min man fick hem remiss för att lämna blodprov och har gjort det idag. Känns spännande attg äntligen vara på rätt väg, ett steg närmare.     

• intetnyttpåplusfronten

Ja det hände väl inget speciellt, vi pratade och han ställde frågor och sen en undersökning av mina äggstockar i gynstolen (tror det var ultraljud han kollade med) och en undersökning av makens kronjuveler :)

Han lämnade spermaprov för en vecka sedan och jag lämnade blodprov igår och ska lämna ett till på fredag. Sen var det nåt om blödningsdag 2 eller nåt har jag för mig, får nog fråga på fredag :p

Fick din man också lämna blodprov? Det fick inte min :s

Hur långt har du kommit nu?  

• Lantfjollan

Jag och min sambo håller just nu inne i en utredning efter 8 års försök utan resultat. Han har fått kronjvelerna undersökta och lämnat spermieprov. På mig har dom gjort ultraljud av livmoder och äggledare, jag har lämnat blodprov på mensens tredje dag och igår spolade dom äggledarna (HSS). Nästa vecka har vi tid hos "våran" läkare Lars Nylund på Sophiahemmet i Stockholm för att få veta provsvaren och se hur vi går vidare. 

Bloggar om våran resa på  livetmoettliv.blogg.se/

• intetnyttpåplusfronten

Jag har lämnat blodprov nu på CD 21, CD 24 och CD 2. Makens spermaprov kom tillbaka och såg bra ut, bra med antal och rörlighet osv... Jag har varit och gjort spolning (kontraströntgen) idag, gjorde fruktansvärt ont! Fri passage i ena äggledaren, den andra kunde dem inte se pga tarmar och tarminnehåll, tydligen. Mensvärk resten av dagen och blödning och smärta nu på kvällen...

Nästa steg är att vänta på blodproverna, snart julstängt och sånt, så det blir 22 januari som vi får veta svaren på blodproven... Undrar så varför det inte funkar, dem verkar ju inte hitta några fel... :s 

• MissSegerQ

Jag är i samma sits som du. Har en son som är 3 år gammal. Blev gravid kanske efter 6 månader och allt gick precis som det ska. Förra året så bestämde vi att vi ska ska ett syskon och där började alla våra problem. Blir gravid men embryot dör någon gång i vecka 8-10. Fick totalt 3 missfall under 2012.
    Fick tillslut nog och kontaktade Lennart Blomqvist på Gynmottagningen i Borås som håller en mycket lyckad studie om upprepade missfall.  Skönt att få riktig hjälp.

• Thotis90

Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).

Svar på tråden Ska vi följas i utredningen?