Medicinering adhd eller inte ?
Jag blir tokig!!!!! Ska jag medicinera eller inte???
Du som har bra erfareneheter!!! SKRIV!!
Du som har dåliga erfarenheter!!! SKRIV!!!!
Jag blir tokig!!!!! Ska jag medicinera eller inte???
Du som har bra erfareneheter!!! SKRIV!!
Du som har dåliga erfarenheter!!! SKRIV!!!!
Min son är nu 12 snart 13 år, i 3 1/2 år höll bi på o provade ut olika medicin och doser.
Strattera funkade inte alls han blev helt tokig o självmordsbenägen, alla sa håll ut det tar tid att anpassa kroppen... Det slutade med att han hotade ta sitt liv om han inte slapp äta dessa... Lyssna på ditt barn i första hand är mitt bästa tips:), concerta i olika doser och former funkade bättre men inte helt fullt ut. Nu har han Ritalina (väldigt låg dos) Detta ska oxå beaktas, rek dos är bara en riktlinje börja lågt och stanna där om det funkar!! Nu visade de sig att min son förmodligen är bipolär och tar även Lamotrigin för att stabilisera humöret. Jag kände oxå stor ångest över medicinering men nu vet jag att detta är räddningen för vissa. För min son var detta räddningen, men vägen dit kan som sagt vara lång och ibland kändes det som jag utsatte honom som försökskanin. En sak kom vi överens om dock efter första misstaget med Strattera: om han kände att det var fel medicin så slutar vi bums.
Lycka till o kämpa på, det finns något som fungerar. Gäller bara att hitta rätt!!
Anders 150, vadå det är fel. Jag har ju sett det med egna ögon. Min man fick väldigt mkt mer aggression o ilska av concertan. Även bekräftat av läkaren. Det var en av anledningarna till att han bytte medicin.
Alla biverkningarna är individuella. Precis som adhd. Mellan två med adhd kan det skilja lika mkt som mellan en med adhd o en utan. Alla är ju olika!!!
Hört att man skall kunna lägga om kosten och att det har hjälpt många att må mycket bättre!
Bara att läsa på fass. humörförändringar står som vanlig biverkning. 1 av 10 som får det... Så kan vi sluta ha den här diskussionen nu?
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp
Ingen fara!! :)
Hej igen. Bra med diskussioner ju! Jag har valt att inte medicinera. Vi har fått hjälp av öppenvård Socialtjänsten och det är det bästa som har hänt oss. Vi har stöd hela tiden och de hjälper oss med barnen, pappan, bonus pappan osv. Visst är det biverkningar på detta också för jag blir starkare som mamma och jag får stöd vilket resulterar i fler test från sonen... Tester som skulle kunna tolkas som biverkningar, aggression osv... men långsiktigt..en bättre relation mellan oss i familjen!!! Vi kämpar på !