Sluta med nattblöja?
Nattblöjan är en kär liten vän som är svår att slita sig från!
När ungefär slutade era barn med nattblöjan? Har ni några tips att ge till en som är mitt i det?
Nattblöjan är en kär liten vän som är svår att slita sig från!
När ungefär slutade era barn med nattblöjan? Har ni några tips att ge till en som är mitt i det?
Angående tips beror det ju helt på hur gammalt barnet är. Att säga till en 3-4 åring att blöjorna är slut kan ju fungera, men kanske inte när barnet bara är 2 år.
Och dessutom, varför i hela friden ska man ta på en blöja på morgonen för att morgonkisset ska behöva komma i den!? Det är ju det absolut mest idiotiska jag någonsin läst! Då sätter man ju självklart barnet på en potta/toalett när barnet vaknar så att de får kissa på normalt sätt istället för att ta på ett torrt barn en blöja bara för sakens skull!
Saknar alternativet 1-2 år. De var nämligen mellan 1,5 och 2,5 när de helt slutade med blöjor. Senast var den som hade engångsblöjor.
Och tillägger att de alltså vaknar om de behöver kissa. Precis som de flesta vuxna också gör.
Sent. Han kissade i nattblöja tills just fyllda fyra, slutade med dagblöjan när han var 18 månader. Vi använde tygblöjor för att han skulle känna att han var våt på natten, men det hjälpte inte, han var inte mogen förrän dess. När han väl slutade har det bara hänt en enda olycka och det är drygt ett år sedan vi tog bort nattblöjan.
MIna tjejer var dagtorra vid dryga 1 o dag/nattorra vid 2 år.Inga speciella knep
Vår kille blev torr på natten innan han blev torr dagtid.
När vi upptäckte att blöjan var torr på morgonen rätt många gånger så tog vi bort den. Sen tränade vi på att gå på toa direkt när han vaknade. Han var drygt 3 när vi började med det. Några månader senare var han torr även dagtid. Hade vi lagt manken till lite tidigare så hade han nog blivit helt torr innan 3-årsdan.