• lilladv

När kommer gravidmagen?

Jag är i vecka 20 och tycker mest jag ser tjock ut. Men när kommer gravidmagen?

• Svar på tråden När kommer gravidmagen?
  • Lufsan

Min kom väl efter vecka 20. Jag var rund om magen redan vecka 20 men det såg bara ut som en gravidmage om man såg mig stående i profil med tajta kläder. 
    Men det där är så olika för alla. Är man lång har jag förstått att magen kan dröja en aning.

V.20

Det är ju inte så heller att du kommer vakna upp en morgon och ha en gravid mage. Det kommer lite i taget och är inget man direkt märker av. 

V.30

En dag i sänder.
  • lilladv

Okej men alla ser ut och ha så stora medans det ser ut som jag ätit för mkt bullar

• Lufsan
    lilladv skrev 2012-11-15 01:02:00 följande:
    Okej men alla ser ut och ha så stora medans det ser ut som jag ätit för mkt bullar
    Vet hur du känner. Kände mig också bara tjock runt den veckan du är i nu. Men magen kommer. Det tar olika lång tid för alla. Jag kan fortfarande tycka att min mage är lite väl liten trotts att jag faktiskt har en ordentlig kula nu. 

Jämför dig inte med andra. Alla graviditeter är olika och man är alla olika byggda. =) 
    En dag i sänder.
  • izgo

Vecka 22-23 syntes min mage och jag va stor före grac.

• DragonWoman

Ts, släng ut en bild på magen. Ofta tycker man själv att man inte har nån direkt gravidmage fastän man har det. Själv är jag i v 16 och tycker jag ser blaffig ut men andra tycker jag redan fått mage. Kan slänga in en bild imorgon

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Emmaaa

Jag är i vecka 17, eller 18.. förvirrande, det här, och jag känner mig mest jättetjock och äcklig, blä.
    Fast folk har sagt att det syns att jag är gravid, att det inte alls ser ut som en centrerad fettklump osv.
    Visserligen ser det lite "bättre och finare" ut när jag står i profil, men det är ju inte direkt så att jag kan se det själv ordentligt. Men det är nog som dem andra skrev, det tar olika lång tid för alla, sen beror det ju på en hel del grejer också, som typ om man är förstföderska eller inte.. Glad
    Jag kan knappt vänta tills min mage börjar synas ordentligt, kommer bli mysigt, åh.

• DragonWoman
    lilladv skrev 2012-11-15 20:15:59 följande:
    Här är en bild :)

V.20 

Jag tycker du har en liten gravidmage o du verkar ha det lite som mig, magen skjuts uppåt på nått sätt...

ska fixa med min bild....
  • DragonWoman
    lilladv skrev 2012-11-15 22:28:19 följande:
    på dej ser man :) och det är sant min mage liknar din lite 
    jag tycker mest jag ser blaffig ut o att allt beror på svullna tarmar.... Obestämd
  • DragonWoman
    lilladv skrev 2012-11-15 22:54:52 följande:
    Jag tycker man ser :). Är det ditt första barn ?
    Nej är mitt tredje barn
  • idax85

Jag är i vecka 15 nu (14+3) och tycker inte att min mage växt alls. Den här bilden är tagen på kvällen efter att jag ätit. Ser snarare ut som om bebismagen har hamnat därbak, hehe :)

• Copyjulia

Jag är i v 40 och alla tycker att jag ser ut att vara i typ 6:e månaden. Lite tråkigt. Jag hade sett fram emot att verkligen få se gravid ut. Syntes knappt något fram till ca v 20 och kunde lätt dölja graviditeten till ca v 26. 

• ToK

Tycker också det kom lite efter vecka 20.

Här är jag i vecka 17. Var helt platt om magen innan så visst var den betydligt mycket större än förut, men inte en sån där 'kula'.

Vecka 23 och då hade det blivit en liten kulmage!

• Opsie
    lilladv skrev 2012-11-15 20:15:59 följande:
    Här är en bild :)

V.20 

Så där ser jag också ut typ, jag är i v 18. Du kan "jämna ut" magen genom att inte ha byxor som sitter åt i midjan. När jag övergick till mammastrumpbyxor som man drar upp under tuttarna så såg jag plötsligt lite mer gravid ut än bara "bull-tjock".
Svar på tråden När kommer gravidmagen?