Jempa84 skrev 2013-03-30 13:01:30 följande:
Hej.
Tänkte försöka hoppa in på den här tråden, då den är en av de mer uppdetarde ang Dr. Nie.
Adina, hur har det gått?
Jag har tänkt prova henne, har läst så många positiva saker om hennes metoder, och hoppas självklart att de funkar för mig också...
Hur går det till? Har hon öppet på helger? Gör det ont med nålarna?
Ska man äta eller göra ngt speciellt under behandlingen. Jag väntar på min mens nu, och den borde komma snart...
:)
Hej jempa!
spännande för dig, klart du ska ringa henne och boka in en tid! alla metoder är värda ett försök inte sant. hon verkar som sagt ha lyckats med många..
försöker du bli gravid via "naturlig" väg eller ivf/annat?
jag har ff bara gjort en behandling hos henne som ej lyckades. hon behandlade i en kur 7 dagar i sträck fr o m dag 4 (första mensdag räknat som dag 1). blev inte ordinerad att äta något speciellt annat än efter kuren då jag skulle äta ångkokt duva 1dag/vecka fram till graviditetstest. under kuren fick jag f ö 2 ggr/kväll också bränna ingeföra över naveln enligt hennes instruktioner. var lite meckigt men vad gör man inte :)
jag tyckte det var märkligt småhärligt med själva behandlingen, trodde det skulle göra ont men mest lite obehagligt på ett skönt och svårförklarligt vis. nålarna är jättefina och det enda man känner är i värsta fall ett snabbt stick och en spridande värme eller att det kliar. hon sticker en 15-20 nålar från topp till tå så du har på dig underkläder och ta med dig egen handduk att ligga på. akupunkturen är bra för mycket så hon kan samtidigt behandla ev smärtor, allergier eller annat och hon verkar kunna sin sak. jag kunde nästan känna abstinens efteråt att jag bara ville ha mer vilket är skumt eftersom jag tidigare varit rädd för nålar.
Nie jobbar 7 dagar/veckan mellan 10-19 som jag förstått det och behandlar en 20-30 patienter samtidigt (indelat i små rum/bås). flexibel.
verkar som det är helt rätt tid för dig att gå dig nu med tanke på cykeln men hör med henne. berätta gärna vad du tyckte sen!