• Malou 337

Lätt gravid med Dr Nie

Jag gick till Dr Nie av andra orsaker, fick behandling för dessa och blev gravid på köpet! Det var inte planerat eftersom vi redan har flera barn och jag som hade hunnit bli 48 år. Så effektiv var behandlingen iaf. Lycka till alla, Dr Nie ÄR fantastisk! :o)

• Svar på tråden Lätt gravid med Dr Nie
  • Storakarin
    Malou 337 skrev 2012-11-15 12:01:31 följande:
    Jag gick till Dr Nie av andra orsaker, fick behandling för dessa och blev gravid på köpet! Det var inte planerat eftersom vi redan har flera barn och jag som hade hunnit bli 48 år. Så effektiv var behandlingen iaf. Lycka till alla, Dr Nie ÄR fantastisk! :o)

vilks vsr din orsaker?
  • Adina15
    Wow vilken story! härligt att höra, grattis!
  • Storakarin

jag läste mitt inlägg och såg att det var oläsbart. skulle vara intressant att veta vilka besvär du sökte Dr Nie för.
  • Adina15
    Storakarin skrev 2013-02-17 22:01:55 följande:

jag läste mitt inlägg och såg att det var oläsbart. skulle vara intressant att veta vilka besvär du sökte Dr Nie för.
    har du också varit hos Dr Nie eller funderar på det? 
    hur var din upplevelse då tycker du? 
  • Storakarin
    Adina15 skrev 2013-02-18 14:31:00 följande:
    har du också varit hos Dr Nie eller funderar på det? 
    hur var din upplevelse då tycker du? 

Jag har inte varit där-misstänker att dr nie finns i sthlm- bor inte där tyvärr. men jag blir så nyfiken på positiva resultat Finns duktiga akupunktörer där jag bor och söker jag för barnlöshet vid 48 så avfärdas jag nog men om  Ts hade någgot annat hon sökte för kankse jag också har det , därför skulle njag vilja veta  men Ts verkar inte vara inne så ofta! =)
  • Adina15
    Storakarin skrev 2013-02-18 16:31:05 följande:

Jag har inte varit där-misstänker att dr nie finns i sthlm- bor inte där tyvärr. men jag blir så nyfiken på positiva resultat Finns duktiga akupunktörer där jag bor och söker jag för barnlöshet vid 48 så avfärdas jag nog men om  Ts hade någgot annat hon sökte för kankse jag också har det , därför skulle njag vilja veta  men Ts verkar inte vara inne så ofta! =)
    ja Dr Nie sitter på Essingen i Sthlm. jag går hos henne nu för ofrivillig barnlöshet, första gången jag testar detta men har hört så OERHÖRT mycket bra att jag fattar egentligen inte varför jag väntat så länge med att testa. folk kommer från hela landet för att gå till henne men det finns duktiga på andra håll också förstås. Jag tycker helt klart du ska testa!!!
  • Adina15

det funkade inte på första försöket iallafall... men tar nog nya tag med dr Nie, känner stark tro på hennes metoder hur skumma de än kan tyckas vara!

• Jempa84

Hej.
    Tänkte försöka hoppa in på den här tråden, då den är en av de mer uppdetarde ang Dr. Nie.

Adina, hur har det gått? 

Jag har tänkt prova henne, har läst så många positiva saker om hennes metoder, och hoppas självklart att de funkar för mig också... 

Hur går det till? Har hon öppet på helger? Gör det ont med nålarna?
    Ska man äta eller göra ngt speciellt under behandlingen. Jag väntar på min mens nu, och den borde komma snart...

:) 

• Adina15
    Jempa84 skrev 2013-03-30 13:01:30 följande:
    Hej.
    Tänkte försöka hoppa in på den här tråden, då den är en av de mer uppdetarde ang Dr. Nie.

Adina, hur har det gått? 

Jag har tänkt prova henne, har läst så många positiva saker om hennes metoder, och hoppas självklart att de funkar för mig också... 

Hur går det till? Har hon öppet på helger? Gör det ont med nålarna?
    Ska man äta eller göra ngt speciellt under behandlingen. Jag väntar på min mens nu, och den borde komma snart...

:) 
    Hej jempa!
    spännande för dig, klart du ska ringa henne och boka in en tid! alla metoder är värda ett försök inte sant. hon verkar som sagt ha lyckats med många..
    försöker du bli gravid via "naturlig" väg eller ivf/annat?

jag har ff bara gjort en behandling hos henne som ej lyckades. hon behandlade i en kur 7 dagar i sträck fr o m dag 4 (första mensdag räknat som dag 1). blev inte ordinerad att äta något speciellt annat än efter kuren då jag skulle äta ångkokt duva 1dag/vecka fram till graviditetstest. under kuren fick jag f ö 2 ggr/kväll också bränna ingeföra över naveln enligt hennes instruktioner. var lite meckigt men vad gör man inte :)

jag tyckte det var märkligt småhärligt med själva behandlingen, trodde det skulle göra ont men mest lite obehagligt på ett skönt och svårförklarligt vis. nålarna är jättefina och det enda man känner är i värsta fall ett snabbt stick och en spridande värme eller att det kliar. hon sticker en 15-20 nålar från topp till tå så du har på dig underkläder och ta med dig egen handduk att ligga på. akupunkturen är bra för mycket så hon kan samtidigt behandla ev smärtor, allergier eller annat och hon verkar kunna sin sak. jag kunde nästan känna abstinens efteråt att jag bara ville ha mer vilket är skumt eftersom jag tidigare varit rädd för nålar. 

Nie jobbar 7 dagar/veckan mellan 10-19 som jag förstått det och behandlar en 20-30 patienter samtidigt (indelat i små rum/bås). flexibel.

verkar som det är helt rätt tid för dig att gå dig nu med tanke på cykeln men hör med henne. berätta gärna vad du tyckte sen!
  • Snövit81

Hej på er alla!!
    Jag hade också hört talas om henne och jag gick till henne på min första mensdag, problemet var att det var påsk men hon satt ensam i sitt kontor.. Så jag fick träffa henne till slut, behandling vart det inte då det var stängt den dagen..
    Hon kollade tungan, mätte pulsen och klämde lite på smalbenet..
    Sedan sa hon att jag skulle komma till henne om en månad då min mens kom.. Vilket är typ om tre veckor... Sen är det som Adina15 har skrivit fast jag har inte kommit till den delen med nålar och så.. Men hon bad mig hämta en stor ingefära när jag kommer till henne.. Skumt.. Ångkokt Duva kommer jag aldrig att kunna äta då jag inte ens äter kyckling men vi får se..

Allt är värt att testa.. Alllltttt.. Det enda man ska ha är att man ska tro på hennes metod tydligen.. Då sägs det att det funkar ,.

Lycka till!!

• Adina15
    Snövit81 skrev 2013-04-06 13:04:57 följande:
    Hej på er alla!!
    Jag hade också hört talas om henne och jag gick till henne på min första mensdag, problemet var att det var påsk men hon satt ensam i sitt kontor.. Så jag fick träffa henne till slut, behandling vart det inte då det var stängt den dagen..
    Hon kollade tungan, mätte pulsen och klämde lite på smalbenet..
    Sedan sa hon att jag skulle komma till henne om en månad då min mens kom.. Vilket är typ om tre veckor... Sen är det som Adina15 har skrivit fast jag har inte kommit till den delen med nålar och så.. Men hon bad mig hämta en stor ingefära när jag kommer till henne.. Skumt.. Ångkokt Duva kommer jag aldrig att kunna äta då jag inte ens äter kyckling men vi får se..

Allt är värt att testa.. Alllltttt.. Det enda man ska ha är att man ska tro på hennes metod tydligen.. Då sägs det att det funkar ,.

Lycka till!!
    då håller vi tummarna för att det ska funka för dig!! tror stenhårt på detta även om man inte gör det fullt ut med ångkokt duva och uíngefära..  :)
    Lycka till! 
  • Yase

Hej tjejer.

Jag är jätte nyfiken på hur det har gått för er hos Dr. Nie. Jag är 38 år och har gjort 5 IVF försök, men det har inte funkat. Enligt läkarna så har jag lite trånga äggledare, men inget som ska påverka en graviditet.
    Nu funderar jag på att gå till Dr. Nie eftersom jag bara har hört bra grejer om henne. Jag ska få min mens om ca två veckor. Är det lång väntetid att få komma till henne?
    Det där med att äta duva känns inte riktigt som min grej. Är det någon som blivit gravid utan att äta den? 

Yase

• Adina15
    Yase skrev 2013-09-10 15:40:13 följande:
    Hej tjejer.

Jag är jätte nyfiken på hur det har gått för er hos Dr. Nie. Jag är 38 år och har gjort 5 IVF försök, men det har inte funkat. Enligt läkarna så har jag lite trånga äggledare, men inget som ska påverka en graviditet.
    Nu funderar jag på att gå till Dr. Nie eftersom jag bara har hört bra grejer om henne. Jag ska få min mens om ca två veckor. Är det lång väntetid att få komma till henne?
    Det där med att äta duva känns inte riktigt som min grej. Är det någon som blivit gravid utan att äta den? 

Yase

klart du ska testa drNie! känner många som lyckats genom att gå dit. och akupunktur i samband med ivf använder man ju gärna inom sjukvården. Dr nie kan sin sak...
    för mig funkade det dock inte men var bra på många andra sätt.. ring dit och säg det är bråttom och vad det gäller så tar hon nog dig med detsamma. hon jobbar 7 dagar i veckan bortsett från när hon har semesterstängt några veckor i augusti per år tror jag det är.
    lycka till och meddela hur det går! 
Svar på tråden Lätt gravid med Dr Nie