• Tammy 088

Extremt jobbigt tryck där nere

Har sedan jag kom hem från BB haft en extremt tryck där nere.. Det känns mest när jag står upp. Jag kan i princip inte stå rätt upp längre än 30 sekunder innan jag känner att jag måste sätta mig eller lägga mig ner. Att gå, går mycket bättre men att just stå upp är sjukt jobbigt.
     Det har nu gått 1 månad och det har inte blivit bättre. Jag har pratat med dom på BVC som nu sa att jag skulle ringa till MVC för att få det kollat. Men vad kan det vara? Ser också konstig ut där nere, men jag vet inte vad som är normalt efter en förlossning. 

Jag har ringt för att boka en tid men skulle vilja höra om någon  känner igen sig. När jag googlat låter det som framfall. Men jag har inga problem med att kissa, eller läcker inte. Ska också förtydliga att jag började väldigt sent med knipövningar...Förstod tyvärr inte vikten av det.

Orolig...        

• Svar på tråden Extremt jobbigt tryck där nere
  • Binibü

Har du fått något svar på vad det är? Har samma känsla men har bara varit hemma en vecka.

• HEL

Jag har precis varit på efterkontroll och fått reda på att jag har framfall. känner också tyngdkänsla men har inga problem med att kissa.

• Cheeses
    H44 skrev 2012-11-19 17:34:37 följande:
    Kan man åtgärda framfall?
    Det gåt att operera men återfallsrisken är tyvärr hög. Så det är tyvärr svårt att "bota" framfall som är ett vanligt problem efter en vaginal förlossning.
  • Tammy 088

Jah jar börjat knipa som fan och det har blivit bättre! 
    Gör bara väldigt ont efter ansträngning men eftersom det är så pass mycket bättre kör jag på!
    Hoppas verkligen inte det är något framfall. Men nu tycker jag att jag ser "bättre" ut där nere också.
    Knip  på!   

Svar på tråden Extremt jobbigt tryck där nere