• Anonym (Undrar)

Finns det en lag på att ge ut adress till biomamman?

Finns det lag på att man måste ge ut sin hemadress eller c/oadress till biomamman? Länk på det så är ni guldvärda!

• Svar på tråden Finns det en lag på att ge ut adress till biomamman?
  • Anonym

Nej, det finns ingen sådan lag.

Men är det inte ganska naturligt att en förälder vill veta var deras barn bor?

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2012-11-15 20:23:10 följande:
    Nej, det finns ingen sådan lag.

Men är det inte ganska naturligt att en förälder vill veta var deras barn bor?
    Jo men vi har ingen ''normal'' relation utan det blir bara en massa problem o bråk och därför vill jag inte att denne ska veta min adress. Föräldern vet vilken ort men inte min adress. 
  • Anonym
    Anonym (Undrar) skrev 2012-11-15 20:27:33 följande:
    Jo men vi har ingen ''normal'' relation utan det blir bara en massa problem o bråk och därför vill jag inte att denne ska veta min adress. Föräldern vet vilken ort men inte min adress. 
    Ok. Du behöver inte lämna ut din adress om du inte vill.
  • Anonym
    Anonym (Undrar) skrev 2012-11-15 20:27:33 följande:
    Har du inte skyddade uppgifter så kan hon få reda på adressen när som helst.
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Undrar) skrev 2012-11-15 20:20:00 följande:
    Finns det lag på att man måste ge ut sin hemadress eller c/oadress till biomamman? Länk på det så är ni guldvärda!
    Folkbokföringsuppgifter är offentliga så vida det inte finns beslut om sekretesskydd etc.
Svar på tråden Finns det en lag på att ge ut adress till biomamman?