Anonym skrev 2012-11-16 15:55:36 följande:
Mat plus bensin för skjuts till och från träningar som ligger långt bort. Specialmat kan man säga också eftersom hon har ätstörningar och måste äta bra. Knappast kläder, det var ju inte så att jag sprang ut och köpte nya kläder till henne bara för att hon bodde hos mig en extra vecka. Det hade jag ju knappast gjort även om jag hade behållit barnbidraget och det hade ju i så fall inte påverkats av var hon bodde.
Anar en viss åsikt om att det är småpengar att tjafsa om, och det må så vara. Men om det handlar om småpengar man har att handla med i sin budget kan det ändå betyda en hel del. Dessutom ställde jag frågan även av ett intresse att veta vad som gäller bara. Eftersom jag varit med om samma tidigare och är ganska övertygad om att det komme att hända även i framtiden.
En veckas mat och bensin är småpengar för någon alltså?? Grattis i så fall!
Det är ju så också att har man inte råd så får man säga åt barnet att tyvärr så har jag inte råd att köra dig, kan du samåka med någon annan denna veckan. Tjejen måste också tänka efter lite innan hon far i väg i vredesmod.
Sen är det kanske ingen bra ide att hon får stanna hos dig om hon är osams med andra föräldern, det är bättre att skicka hem henne där och sen får dom lösa det i sitt hem. Annars är risken stor att du bäddar för att dom kommer att spela ut er till max mot varann, speciellt som relationen verkar lite infekterad.