• Persi

Lorenz?

Vad tycker du om namnet Lorenz? (Uttal Låårens, inte Laurens.)

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lorenz?
  • Mrs Onedin
    Persi skrev 2012-11-19 20:20:46 följande:
    Eller så har jag gjort dem en tjänst genom att sortera bort alla idiotiska arbetsgivare så att de istället får arbetsgivare som anställer dem för vem de är, och inte för vilket namn de bär. 

Och sedan kan man väl fråga sig om det verkligen är hela sanningen då övriga i släkten med icke-svenska namn inte haft några problem att få jobb. 
    Beror på vilken typ av jobb också. Trainee - med sikte på de höga chefsposterna - på Volvo eller Ericson lär bli svårare... För att inte tala om UD och liknande statliga arbeten.
    What might have been...
  • Persi
    Mrs Onedin skrev 2012-11-19 20:24:53 följande:
    Beror på vilken typ av jobb också. Trainee - med sikte på de höga chefsposterna - på Volvo eller Ericson lär bli svårare... För att inte tala om UD och liknande statliga arbeten.
    Hur som helst stämmer det inte in med övriga släkten och jag gör mina barn nog enbart ett nöje att slippa en chef som dömer folk efter deras namn eller hudfärg. 
    ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • Persi
    LiteniAugusti skrev 2012-11-19 20:53:32 följande:
    Märkligaste namn-frågar tråden nånsin...
    Varför då? För att jag vill veta vad ni tycker om ett namn utan att jag ska ge mitt barn det namnet? Förvånad
  • LiteniAugusti
    Persi skrev 2012-11-19 21:32:01 följande:
    Varför då? För att jag vill veta vad ni tycker om ett namn utan att jag ska ge mitt barn det namnet? Förvånad
    Ja. 
  • Persi
    LiteniAugusti skrev 2012-11-19 21:46:20 följande:
    Ja. 
    Och på vilket sätt är det konstigt?
  • Mrs Onedin
    Persi skrev 2012-11-19 22:19:05 följande:
    För att man inte kan säga något om ett namn i isolering. Bara en sådan sak som att man får veta att bäraren är 10 år eller 50 år, kan göra att man reagerar olika. Men jag lämnar det här nu.
    What might have been...
  • Madeleine Louise
    Mrs Onedin skrev 2012-11-20 08:39:39 följande:
    För att man inte kan säga något om ett namn i isolering. Bara en sådan sak som att man får veta att bäraren är 10 år eller 50 år, kan göra att man reagerar olika. Men jag lämnar det här nu.
    Det ska stå "jag" inte "man"  

TS: Rent objektivt sett (som du var ute efter) så tycker jag inte att namnet är fint.
    Men jag känner en liten pojke som bär namnet och på honom passar det bra. 
    Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
  • LiteniAugusti
    Persi skrev 2012-11-19 22:19:05 följande:
    Vad är det du vill att vi ska förhålla oss till? Det är inte namn som ska bäras av en person och det har ingen betydelse vart i världen namnet ska användas, enligt dig.

Det är omöjligt att svara dig, och dessutom helt himla ointressant. (För att inte nämna lite smått otrevligt.) 
  • Persi
    LiteniAugusti skrev 2012-11-20 13:30:13 följande:
    Vad är det du vill att vi ska förhålla oss till? Det är inte namn som ska bäras av en person och det har ingen betydelse vart i världen namnet ska användas, enligt dig.

Det är omöjligt att svara dig, och dessutom helt himla ointressant. (För att inte nämna lite smått otrevligt.) 
    Alla har väl olika intressen. Om du tycker tråden är ointressant, vad gör du då här?! 
    Och på vilket sätt är tråden otrevlig? Jag frågar enbart vad ni tycker om ett namn, det är väl inte otrevligt?
    Eller är namnet Lorenz ett känsligt ämne för dig?  
  • Vulpecula

Tycker att Lorenz är fint. Ovanligt men klassiskt.

(Och jo, man kan diskutera namn även om det inte ska ges till ett barn. För den som håller med mig om detta vill jag gärna tipsa om det namnforum jag skapade för ett tag sedan, av just den anledningen. Inte så aktivt nu, men det kan ju bli ... http://namn.forum24.se/)

• Persi
    Vulpecula skrev 2012-11-20 17:03:14 följande:

(Och jo, man kan diskutera namn även om det inte ska ges till ett barn. För den som håller med mig om detta vill jag gärna tipsa om det namnforum jag skapade för ett tag sedan, av just den anledningen. Inte så aktivt nu, men det kan ju bli ... namn.forum24.se/)
  • Mrs Onedin
    Vulpecula skrev 2012-11-20 17:03:14 följande:

(Och jo, man kan diskutera namn även om det inte ska ges till ett barn. För den som håller med mig om detta vill jag gärna tipsa om det namnforum jag skapade för ett tag sedan, av just den anledningen. Inte så aktivt nu, men det kan ju bli ... namn.forum24.se/)
    Kollade där. Men  jag tror att du måste tillåta folk att LÄSA där, innan de bestämmer sig för att bli medlemmar. Det gör ju andra forum.
    What might have been...
  • Vulpecula
    Mrs Onedin skrev 2012-11-20 17:39:47 följande:
    Kollade där. Men  jag tror att du måste tillåta folk att LÄSA där, innan de bestämmer sig för att bli medlemmar. Det gör ju andra forum.

Det var så sant, jag gjorde så ... Låste upp nu, dock inte "Iakttagelser". Då den delen ofta handlar om verkliga människors namn, tänker jag att det ändå kan vara bra med någon sekretess där.

(Hoppas trådkapningen är okej, Persi! ;))
  • Persi
    Vulpecula skrev 2012-11-20 17:56:39 följande:

Det var så sant, jag gjorde så ... Låste upp nu, dock inte "Iakttagelser". Då den delen ofta handlar om verkliga människors namn, tänker jag att det ändå kan vara bra med någon sekretess där.

(Hoppas trådkapningen är okej, Persi! ;))
    Självklart, det är så intressant att diskutera namn
  • LiteniAugusti
    Persi skrev 2012-11-20 18:07:17 följande:
    Självklart, det är så intressant att diskutera namn
    Jätteintressant.
  • Persi
    LiteniAugusti skrev 2012-11-20 20:19:47 följande:
    Jätteintressant.

Men om du inte tycker det så förstår jag faktiskt inte vad du gör i denna tråd. Du visste ju redan innan du klickade på tråden vad det handlade om. Du skriver bara hur tråkig, konstig, otrevlig och ointressant den här tråden är, men ändå fortsätter du skriva? Märkligt...
  • Ida Nathalie
    Persi skrev 2012-11-20 20:29:27 följande:
    Men om du inte tycker det så förstår jag faktiskt inte vad du gör i denna tråd. Du visste ju redan innan du klickade på tråden vad det handlade om. Du skriver bara hur tråkig, konstig, otrevlig och ointressant den här tråden är, men ändå fortsätter du skriva? Märkligt...

• Madeleine Louise
    Persi skrev 2012-11-20 20:29:27 följande:

Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
Svar på tråden Lorenz?