• buffybuffy

Undran! vad beror detta på??

Jo jag undrar en sak, jag är i vecka 27 nu, och sedan 7 dagar tillbaka, så har jag obehag inte ont utan obehag,i livmodern.
    Den blir som en sten varje dag minst 20 ggr per dag om inte mer, och håller sig länge verkligen länge  tills nästa kommer,samt dom jädrans sura uppstötningarna, jag tar samarin hjälper en stund för att lida igen.
    Ska det vara så? är det normalt??

• Svar på tråden Undran! vad beror detta på??
  • IsadorasMamma

Men det är väl sammandragningar?

• buffybuffy
    IsadorasMamma skrev 2012-11-15 22:54:49 följande:
    Men det är väl sammandragningar?
    Okej är det normalt då? jag har glömt hur det är .
  • Flisan79

Det låter lite mycket. Tror 10-15 är vad som anses "normalt" i den veckan. Gör de ont? Kommer de även i vila?
    Isf bör du ta upp det med din bm så att de inte visar sig påverka tappen.

• buffybuffy
    Flisan79 skrev 2012-11-15 23:02:15 följande:
    Det låter lite mycket. Tror 10-15 är vad som anses "normalt" i den veckan. Gör de ont? Kommer de även i vila?
    Isf bör du ta upp det med din bm så att de inte visar sig påverka tappen.
    Jag ska prata med henne, nu under 10 minuter har det kommit minst 5 ggr, blir hård länge i mer än 10 sek för att släppa, det kommer hela tiden även när jag ligger ner,vaknade i natt av att jag hade ont då magen var som en sten.
  • Flisan79

Det kan bero på uvi så be om att få testa för det. Uvi känns ju inte alltid. Annars kan man helt enkelt vara "känslig" vilket jag var.

Jag själv blev sjukskriven pga sd som påverkade tappen i v 27. "hotande förtidsbörd". Hade ca 50 sd om dagen. Kunde inte gå många meter utan att få sd och fick som du även vid vila.
    Fattade typ inte att det var onormalt för jag hade nästan lika mycket min första grav och den gick ju bra. Skillnaden var att de var lite fler och kraftigare ibland.

• buffybuffy
    Flisan79 skrev 2012-11-15 23:50:01 följande:
    Det kan bero på uvi så be om att få testa för det. Uvi känns ju inte alltid. Annars kan man helt enkelt vara "känslig" vilket jag var.

Jag själv blev sjukskriven pga sd som påverkade tappen i v 27. "hotande förtidsbörd". Hade ca 50 sd om dagen. Kunde inte gå många meter utan att få sd och fick som du även vid vila.
    Fattade typ inte att det var onormalt för jag hade nästan lika mycket min första grav och den gick ju bra. Skillnaden var att de var lite fler och kraftigare ibland.
    Ok tack:)
Svar på tråden Undran! vad beror detta på??