• Kinderägg

Ovitrelle efter pos äl-test ?

Jag sprutar med Menopur (lågdosstimulering), igår var jag på kontroll och hade då en äggblåsa som var 15-16 mm, på andra sidan hade jag två som bara var 10-11 mm. Läkaren sade att jag skulle fortsätta att spruta t.o.m lördag och ta Ovitrelle på söndag. Idag har jag positivt ÄL-test och känner mig ganska förvirrad. Ska jag göra som läkaren sade ändå ? Har det någon betydelse om jag tar Ovitrelle-sprutan om ägget redan släppt ?

Jag var på dag 20 igår, när jag gjorde kontroll på dag 14 så hade jag två äggblåsor som var 14 mm på den sidan som hon såg små på igår. Kan dom ha tillbakabildats eller kan hon ha sett fel ? Det är kanske svåra frågor för er att svara på men jag tr gärna emot era teorier iaf. Borde ringa mottagningen istället men dom har tyvärr stängt idag. 

• Svar på tråden Ovitrelle efter pos äl-test ?
  • Nordanvinden08

När jag tog ovitrell så sa min läkare att jag skulle ta den en viss dag om jag INTE plussat på äl-stickorna. Plussade dock aldrig så det blev alltid spruta.
    Lycka till och mys så ni får en bebbe:)

• Myling

Har du ingen nedreglering? Den ska ju förhindra att ägglossningen händer för tidigt?

• Nordanvinden08

jag använde dock inte menopur...utan puregon... Vet inte om det gör skillnad. Du kan ju alltid ringa en annan klinik och rådfråga.:)

Svar på tråden Ovitrelle efter pos äl-test ?