• divRa

Kan UL (rul) visa fel?

Väntar ett tredje barn. Har två gossar sedan tidigare.

Har sedan dag 1 "känt" att det är en tjej i magen,
    "Bakingsoda test" pekar på en tjej
    "Ringtestet" visar på tre barn, pendla stanna pendla stanna cirkla. kille kille tjej.
    Blivit spådd av seriös spågubbe för antal år sedan som påstod sig veta att jag ska få tre barn varav en tjej. 

Men fick på RUL idag se en kille. 

Brast ut i tårar i hissen på väg ut, har varit så inställd på en tjej och nu är det inte det. 
    Besviken är fel ord, vet att denna känsla av misslyckande kommer att gå över och att killen kommer bli lika älskad som sin bröder.
    Men sörjer att jag aldrig får handla rosa kläder, aldrig göra råttsvansar på min dotter, att mitt namn aldrig kommer att gå vidare i familjen (går från mor till dotter sedan länge tillbaks) och aldrig bli mormor. Så ledsen. (och labil av alla hormoner). Gråter

Nu till frågan - kan bm haft fel? Hon ville inte säga hur säker hon var men visade det som ska föreställa en snopp. 

Har du som fått reda på könet på RUL fått rätt "gissat" av BM? 

• Svar på tråden Kan UL (rul) visa fel?
  • skunk

När vi var på UL med andra barnet så frågade vi om kön, och hon sa att de var en frisk livlig pojke! På BB kom de dock ut en tjej, alla trodde vi ljög när vi ringde och berättade att bebisen kommit och att de blev en tjej =)

• Mollly
    pluvdo skrev 2012-12-10 19:00:06 följande:

Fast det är väl så att om de säger att det är en pojke så kan man vara relativt säker på att det blir en pojke medan flicka är lite svårare att se?
    Jo men då borde dom ju sett att det var en pojkeFlört
  • pluvdo
    Mollly skrev 2012-12-10 19:20:01 följande:
    Jo men då borde dom ju sett att det var en pojke

Jag menade att om de sett att det är en pojke så kan man vara nästan säker på att det är det är det men om de sagt att det är en flicka så finns det ändå en möjlighet att det är en pojk, bara det att snoppen inte syntes. Men har de väl sett en tydlig snopp så är det ju en pojk medan brist på synlig snopp inte alltid betyder flicka. Så menade jag. Att det är vanligare att ta fel på flickor än pojkar på ultraljud.
  • LiamsMami

Vi fick veta på Rul att vi väntar en som till. Men 13 veckor senare så fick vi åka in på FL pga blödningar.

Och då gjorde läkaren ett UL och han tyckte sig se en tjej han.

Så nu vet vi inte säkert längre.

Kan återkomma om ca 8 veckor och berätta om Rul visade fel eller inte.

• aysn

Det stämmer så klart inte alltid vad de säger på RUL, med det är ju mer tillförlitligt än de andra testerna du gjort Hade jag varit i din sits, hade jag gjort ett könsultraljud. Du längtar efter en flicka (vilket jag kan förstå), men kommer så klart att älska en eventuell son lika mycket. Om det nu blir en son, är det bättre om du får veta säkert innan, tycker jag. Då kan du bearbeta dina känslor och börja glädja dig INNAN förlossningen. 

• Mammatilltvåprinsar

Men vad är det här för tramstråd. Herregud! Ja, RUL kan visa fel, det var därför bm inte lovade. Men det här vet du ju TS, egentligen. Hoppas jag!

• Plopps80

Förstår dig! Hade varit helt förstörd om jag inte fått en dotter. Det är inte bara ett kön som några skriver. En dotter är speciellt. Mor och dotter relation har jag alltid velat uppleva. Tror inte de sett fel på rul. Tillåt dig sörja den dotter du önskade dig det är inget fel i det. Är gravid i v 17 och hoppas på en son. Kommer bli glad om det är en flicka men kommer känna en besvikelse om det inte blir en pojke. Vill inte ha fler barn och det är drömmen att uppleva en av varje. Själv skulle jag inte klä min son i klänning och tofs. Genus är inget för mig!!!Huvudsaken är att barnet är friskt men givetvis får man önska ett visst kön.

Svar på tråden Kan UL (rul) visa fel?