• Anonym (?????)

Dottern vill bli placerad

Ska försöka sammanfatta allt lite kort.
    Jag är bipolär 2 medicinerar och får väl livet att fungera hjälpligt med stöd och hjälp
    Har i alla år kämpat för att hon ska ha det bra och att skola osv ska fungera.
    Hon är 16 år
    Att hon ska få stöd och hjälp av BUP,skola m.m
    När jag lågg inne på psyket förra sommaren, så fick hon lov att flytta hem till sin yngsta moster 20 mil bort.
    Skolan gick med på att låta henne plugga på distans.
    Allt för att hennes pappa,väljer att vara en på pappret pappa :(

Jag har också sökt hjälp från soc tidigare,när hon var yngre. Fick hjälp med kontakt familj 1helg/mån.
    Vilket fungerade bra,tyvärr så flyttade dom och jag la ner det.
    Har även haft hjälp av kommunens familjebehandlare i ett försök att få våra regler/rutiner att fungera.
    Dom tyckte att vi även skulle försöka få pappan att vara pappa.
    Vilket bara har resulterat i en ännu mer bsviken dotter,då pappa lovat en massa saker.

Hon läser ju av mig rätt bra (tyvärr) och känner av hur jag mår.
    Nu har det kommit in en anmälan till soc.
    Jag vet om den om det känns ok, att den är gjord.
    Och jag känner att jag är i ett läge där jag inte riktigt orkar med.
    Dottern har en depression och medicinerar, men sömnen får man inte till.
    Vilket innebär att vi är vakna istort sett varje natt.
    Vilket gör att jag håller på att falla igen i mitt mående.
    Dottern vill iom den här anmälan bli placerad.
    Dels för att jag inte ska behöva kämpa själv,för att hon ska få stöd och hjälp.
    Men också för att vår relation inte ska gå åt skogen.

Soc ringde henne i torsdags och frågade om det gick bra att bo hemma,eller om dom skulle fixa akut boende
    Eller om vi kunde planera på onsdag,när vi fick tid på soc.
    Så vad händer.Det känns som att soc redan tagit beslut om en placering.
    Om hon "tröttnar" och vill komma hem,kan hon bara avsluta och komma hem.?
    Hur mycket har jag att säga till om?
    Vad kan jag få för hjälp och stöd?
    Jag älskar min dotter och vill hennes bästa.
    Det enda som är viktigt för mig,är att hon mår bra.
    Hoppas att någon kan svara

• Svar på tråden Dottern vill bli placerad
  • Marina80

Starkt av er att kämpa på. Och ännu starkare att förstå att soc inte vill er illa utan faktiskt hjälpa.

Är inte riktigt hundra men jag tror det är skillnad om man begär det själv eller om man blir tvångsförflyttad. Hon är ju också så pass gammal så hon har ju mer att säga till om då.

Rent spontant tror jag att det är en bra lösning. Risken är stor annars att ni bara får varandra att må sämre. Det vore ju inte så bra att fastna i en sån destruktiv cirkel. Du mår dåligt och därför mår din dotter dåligt. Du mår ännu sämre när du ser att du får din dotter att må dåligt. Hon mår då dåligt för att hon får dig att må dåligt..........

• Anonym

Måste vara jättejobbigt. Vill bara säga att jag tycker du är stark mitt i allt det jobbiga! Det kommer säkert lösa sig till det bästa i slutändan. Lycka till!!

• Kråkakråka

Att hon ber att få bli placerad kan vara superbra för er relation. Blir glad när jag läser det du skrivit. Verkar som om ni båda är fokuserade på att hitta en fingrande lösning. Kram

• ummabdilleh

hon far flytta hem nar hon vill sa lange de inte gor LVU pa henne..socialthansten har stod till familjer som du kan prata med nar du behover tex resurscentrum m.m..ring dom och fraga sa ordnar dom de

• ummabdilleh

sa lange dom inte gor lvu sa har du allt att saga till dom, gor dom det har du fortforande vardnaden men dom bestammer over dig

Svar på tråden Dottern vill bli placerad