• hungryheart

Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.

Jag har egen ägglossning, regelbunden menscykel, normala hormonprover, i en titthålsop fick jag konstaterat att livmoder, äggstockar och äggledare ser bra ut... osv.. makens spermaprov perfekt..
    Trots det har jag aldrig blivit gravid.. I fem år som oskyddad...

Nu innan vi får IVF så ville läkaren testa med pergotime.
    Så jag åt dem dag 5-9. Sen dag 13, i fredags var det ultraljud. Det visade att jag hade tre äggblåsor, två stycken i högra (19 och 10) och en i vänstra (23). Jag fick en ovitrelle spruta. Läkaren konstaterade att den på 10 inte skulle räknas då.

Så i fredags och lördags när vi hade sex hade jag jätte ont i nedre delen av magen vid äggstockarna.
    Kan det vara pga ägglossningen?!

Hoppas det tar sig nu.. Att det bara var pergotime som behövdes. Så orolig att det ska vara något annat fel som inte kan rättas till.

Min slemhinna var förresten 9 mm. Han sa att det var bra. Undrar ändå lite, vad har ni haft? Vad ligger det normala på?

• Svar på tråden Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.
  • hungryheart

Ja det tycker jag absolut att ni ska göra. Gå dit och förklara läget och säg att ni måste få ul. Jag fick inte tag i mina läkare heller när jag skulle gjort ultraljud, förrän dagen innan. Det hade blivit ett litet missförstånd så de hade väntat på att jag skulle ringa igen för jag hade glömt lämna mitt telefonnummer men jag i min tur väntade på att de skulle ringa upp mig. Så när jag ringde upp dagen innan så sa de att det var JÄTTE viktigt att jag hörde av mig i tid nästa ggn för de är inte alla dagar läkarna var där,å när jag sa "kan jag komma imorgon?" då sa hon "ja det MÅSTE du. Finns inget annat alternativ." Så jag tror att om ni går dit så kommer de göra ul på dig. För det är såpass viktiga grejer det handlar om. Angående ägglossningen, så har jag känt av den litegrann nån ggn då och då. Men med Pergotime var det extremt. Kände det hela tiden bara jag rörde mig. Nu mår jag bra men jag tror jag känner av ovitrelle sprutans hormoner. Mitt humör går upp å ner som aldrig förr.. Och så mår jag illa.

• hungryheart

Ja jag tror han kan se äggblåsorna då, de kanske är små men då ser ni iaf om det är några där. Mina mognade tidigt, de var ju klara att släppa redan dag 13.

• Torparen10

Hej!

Idag tog jag mig till läkaren och fick ett ultraljud. Jag hade två äggblåsor på 22 och 12. Han sa att allt såg jätte fint ut och sa åt mig att ta Ovitrelle sprutan imorgon kväll Får se hur det går, har aldrig gett mig själv en spruta!! Mannen får hjälpa mig..

Kram! Jag blev så glad att det händer något  

• hungryheart

Nemen vad roligt!! :)) håller tummarna för både dig å mig nu då..  
     Hoppas hoppas :)  hur länge har ni försökt?  Har du nån gång blivit gravid? 

• Torparen10
    hungryheart skrev 2012-11-22 20:37:59 följande:
    Nemen vad roligt!! :)) håller tummarna för både dig å mig nu då..  
     Hoppas hoppas :)  hur länge har ni försökt?  Har du nån gång blivit gravid? 

Ja jag har två döttrar, en på sex år och en på 16 månader. Vi har försökt lite över ett år nu med den tredje. Min ålder kan nog vara ett problem är ju snart 38. Så rädd att aldrig mer kunna bli gravid.

Men nu får jag ju hjälp och det känns underbart... 
  • Torparen10

Nu är sprutan tagen. Min sambo var en hejare på det där så det var ju lätt som en plätt. NU blir det mys i helgen och förhoppningsvis ÄL på söndag kväll

När har du BIM Hungryheart? 1 dec någonstans va? Min är 10 dec.. 

• bromöllatjej

jag har också egen ägglossning och alla prover så bra ut både på mig o på mannen.jag åt också pergo i först i 3 månader men det blev inget fast jag hade ett jätte högt progesteronvärde på 190.
    nu så ska vi göra insemination se om det går.

• hungryheart

Men vad underbart att du iaf har två barn. Hoppas ni får erat tredje nu också men det borde ju inte vara några problem om det gått tidigare. :)

Ja jag har bim runt den 1-2 helgen där..

Vi får hålla koll på varandra hur det går. Hoppas innerligt att det går för oss alla.

Bromölla tjej, hoppas det går bättre nu med insemination för er. Känns ju som att det borde vara mkt större chans då.

• Torparen10
    bromöllatjej skrev 2012-11-24 04:50:47 följande:
    jag har också egen ägglossning och alla prover så bra ut både på mig o på mannen.jag åt också pergo i först i 3 månader men det blev inget fast jag hade ett jätte högt progesteronvärde på 190.
    nu så ska vi göra insemination se om det går.
    Hej! Vad innebär högt progesteronvärde?  Hoppas det lyckas för er snart!
  • Torparen10

Hej tjejer, jag känner absolut ingenting idag. Noll, zero zapp

Hur mår du Hungryheart?

Bromölla när ska ni påbörja insem?

KRAM 

• hungryheart

Har inte känt heller såvidare mycket, förutom ett JÄDRA humör. Går verkligen upp och ner, men mest ner... Vet inte om det kan vara att mensen är på väg eller från ovitrelle sprutan som kanske gett hormoner?!

Hur mår ni?!

Kram

• hungryheart

Stort fult minus när jag testade med gravtest idag.

Hur ska man orka, när man försökt i fem år men aldrig nånsin blivit gravid. Aldrig ens fått missfall..

Vad faaan är det för fel..

• Torparen10

Stor kram!!!

Sörj ett litet tag och kom sen upp på banan igen! Ni har ju IVF framför er...hur många försök med pergo innan ni får komma till IVF (detta var första?)? Hur gammal är du och mannen?

Jag känner mig inte heller gravid så det blir nya tag med pergo och ovitrelle. Frågan är om det är bra att äta varje månad? Har ju hört om  de som blivit gravida när de pausat med pergon... 

Jag förstår din sorg och frustration, hoppas ni snart är i mål {#emotions_dlg.flower}

• hungryheart

Tack för ditt stöd.  {#emotions_dlg.flower}

Jag är 24 och sambon är 28.
    Det är bara vårat första försök med pergo, men känns inte som att det ändå kommer hjälpa oss så mycket eftersom man vet att jag redan har ägglossning osv..
    Vi får 3 försök, sen är det IVF. Det känns ju skönt att det är nära, men samtidigt är jag så fruktansvärt rädd för om det inte funkar med IVF så är det ju "kört" sen med biologiskt barn för min del känns det som.

Iofs, om det är något fel på mina ägg t.ex så finns ju alltid äggdonation.. Man ska iaf vara glad att man lever på 2000-talet, nu finns det ju faktiskt mycket hjälp att få till skillnad från förr..

Kör ni på igen månaden efter med pergo om ni inte lyckas denna månad?
    Till mig sa dom att jag skulle vänta en månad emellan. Sen vet jag iofs inte om det var pga att de har julstängt eller om det var pga något annat. Tänkte inte på att fråga. Ska kolla det nästa ggn.

Ja, jag har också läst att en del blivit gravida månaden efter pergo, för att det "sitter i" fortfarande. Men vet inte om det är så för alla eller bara enstaka.

Kram!

• Torparen10
    hungryheart skrev 2012-12-03 14:03:17 följande:
    Tack för ditt stöd.  {#emotions_dlg.flower}

Jag är 24 och sambon är 28.
    Det är bara vårat första försök med pergo, men känns inte som att det ändå kommer hjälpa oss så mycket eftersom man vet att jag redan har ägglossning osv..
    Vi får 3 försök, sen är det IVF. Det känns ju skönt att det är nära, men samtidigt är jag så fruktansvärt rädd för om det inte funkar med IVF så är det ju "kört" sen med biologiskt barn för min del känns det som.

Iofs, om det är något fel på mina ägg t.ex så finns ju alltid äggdonation.. Man ska iaf vara glad att man lever på 2000-talet, nu finns det ju faktiskt mycket hjälp att få till skillnad från förr..

Kör ni på igen månaden efter med pergo om ni inte lyckas denna månad?
    Till mig sa dom att jag skulle vänta en månad emellan. Sen vet jag iofs inte om det var pga att de har julstängt eller om det var pga något annat. Tänkte inte på att fråga. Ska kolla det nästa ggn.

Ja, jag har också läst att en del blivit gravida månaden efter pergo, för att det "sitter i" fortfarande. Men vet inte om det är så för alla eller bara enstaka.

Kram!
    Hej!!

Ja det är det som jag velar emellan. Pausa eller köra på, har hört precis som du. Dr säger att jag ska äta.

Det blir nog iaf till att börja med andra dubbelkuren nu den 10:e... 

Ni är i alla fall unga! Så ni har många år på er att försöka. Jag fick mitt första barn när jag var 31  
  • Torparen10

Hur går det Hungryheart??

Idag började jag kur nr 3 dubbeldos Pergo och Ovitrelle. Vi har kört varannan månad med pergon, vilket känns bra. 

Svar på tråden Pergotime + ovitrelle, egen ägglossning.