• Vetintevan

Ni som har flicka och pojke

Jag undrar vad ni som är gravida med pojke och flicka är mest sugen på och om ni har barn sen tidigare vad är skillnaden på eran graviditeter :)

• Svar på tråden Ni som har flicka och pojke
  • Pluttan

När jag väntade min son var jag mest sugen på saltlakrits och avskydde juice. När jag väntade min dotter var jag mest sugen på glass helst lite fräscha smaker som text ren vanilj eller jordgubb. Jag var också helt tokig i Bravo apelsinjuice. Annars var väl graviditeterna ungefär lika. Med den skillnaden att jag mådde illa med dottern det gjorde jag inte med sonen.

• Vetintevan

Okej när jag väntade en pojke var jag galen i iskalla apelsiner och sura frukter speciellt ananas. Nu vet jag inte vad d är för ngt och jag är sugen på citroner och massa annat men jag mår illa hela tiden nästan vilket avtog i v 8 med pojken...

• Pluttan

Spännande!* När jag väntade flickan gjorde jag en massa kul test. Bara ett skojigt tidsfördriv. ALLA test visade på flicka. Lite småroligt faktiskt :) Kan tillägga att jag med var tokig i citroner när jag väntade flickan.

• 1988mamma

När jag var gravid med sonen mådde jag hemskt dåligt, spydde flera ggr om dagen till ca v 20. Aptiten var helt försvunnen, levde på mariekex och vatten. Med dottern spydde jag en gång på hela grav annars mådde jag som vanligt, dock extremt hungrig och åt jämt och allt. Älskade hamburgare, pepsi, bröd, isbitar, appelsinjuice, kyckling. Foglossningar från helvetet fick jag i v 20, men envis som jag var jobbade jag till en v innan bf :P

Nu väntas barn nr 3 till våren och har ingen av tidigare problem, ett 3:e kön kanske!? :)

• Vetintevan

Okej hmm det är så olika så jag vet inte vad jag ska tro nu. Jag känner oxå sug efter Burger king och just pepsi INTE coca cola ! Och kyckling är jag lila sugen på nu som förra graviditeten. Ååh spännande mindre än en månad till rul då får jag svar på mina funderingar :D

• zaza1985

när ja vänta min första dotter älska ja apelsiner mådde perfekt, hade energi till samma dag hon föddes andra gick upp ca 17 kg med andra dottern fick ja avsmak av kyckling, ville ha salt mat och kött drack kallt vatten hela tiden och juice älskade isglass gick upp ca 20 kg med henne, fick extrem halsbränna och hade depression med henne, tredje dottern som tyvär lämnat oss men henne hade ja också extremt humör med och deppression, nu denna graviditet (vet ej kön) men är extremt livlig i magen sugen på SALT och cola, trött dagligen lite latare än med flickorna, mera gnällig denna graviditet och lätt för att gråta haha...... inte sugen på något direkt varierar väldigt mycket äter normalt inte extremt mycket som förra! gått upp ca 9 kg vecka 27 det visar sig vad detär för kön vart efter

• Vetintevan

Okej har jag känner igen mig där med att gråta lätt det gjorde jag med pojken. Så fort jag blev arg så kom tårarna :p hmmm fortfarande lika spännande :D

• frufur

När jag väntade dottern var jag sugen på sött, kakor m.m..och frukt och glass. Mådde jätte bra under graviditeten men gick upp mkt!

Nu väntar jag pojke och mådde hemskt illa 24/7 från v7-14...är inte sugen på nått speciellt alls än ( är i v.21) , äter dock mkt fil och mjölk till musli m.m..tycker det är jätte gott nu och det är jag inte så förtjust i annars...

• jessiejones

När jag väntade sonen var jag tokig i citrus frukter och mådde inte illa, eller kräktes. Var fin i huden inga finnar. Med dotter galen i lakrits och sött, dålig hy med finnar och mådde illa och kräktes ett par veckor.

Samt med båda älskade jag MCd mjukglass... 

• Vetintevan

Hmm, stämmer på mig med inga finnar massa sura ananas och satsumas iskalla apelsiner och piggelin då var det oxå pojke. Nu är det likadana sug någon finne då och då och ja- lakrits!!!!!!! Hmm ska bli spännande o se nästa vecka men tror att de är en liten pojke :)

• evki90

Jag har fått en tjej, och väntar en tjej. Men graviditeterna är helt olika, med vissa likheter. Kinesiska kalendern stämmer på mig, har gjort båda gångerna. och för alla mina vänner också.

• Vetintevan

Aha okej.. Det visade sig att det ligger en liten pojke i magen och de stämmer med allt surt jag är sugen på precis som förra gången :)

• milli79

Alla mina graviditeter har varit olika.

1a: POJK Fick symptom direkt långt innan jag fick plus. Fick jättestora bröst som ömmade massor. Var extremt yr så jag inte kunde stå upp länge alls och väldigt illamående (både dagar och nätter) men kräktes aldrig och super trött. Väldigt känslig för dofter och mådde skit fram till ca v10 sen blev det lite bättre och runt v12 och framåt mådde jag bra förutom lite foglossning. Sugen på apelsinjos, sura joser, apelsiner och ett tag var det salt. Väldigt svårt för kött. Fick mycket hår på magen =().

2a: FLICKA Kände mig yr nån gång och lite bakfull men mådde mest bra hela tiden. Inga ömma el stora bröst. Sötsugen, sugen på nektariner och äpplen.

3a: POJK (Är gravid nu i v22 och det är en pojk). Mådde illa och grät massor i början och illamåendet blev värre efter v11 då jag även började kräkas slem på morgonen sen har det gått lite upp o ner men efter v14 började det bli bättre. 

1an var helt klart värst och med tjejen mådde jag bäst. 

• Madelen21

Jag har både flicka och pojk

Me dottern mådde jag väldigt illa och spydde mkt. åkte dessutom på kräksjuka i första tre månaderna.
    Mådde annars ganska bra. Mitt sug var jordgubbar, hon är född augusti och d var nog tur då färska jordgubbar var mitt sug.

när jag vänta min son mådde jag också illa och kräksjuka där me.
    Sugen me honom varierade väldigt mkt.

Nu väntar jag nr 3 och går in i v 16 på juldagen, har mått illa denna gång också.. fast känns som att ja mått mest illa denna gång... så pass att ja fått lov ta postafen... rena sömnmedlet... så tog bara 1...
    Sugen efter saker varierar väldigt.. när ja vakna i morse var det: ris ala malta. Så jag ska göra ris ala malta sen idag :=) 

Svar på tråden Ni som har flicka och pojke