Han tar inga iniativ, vill max ha sex 2 ggr/v och gillar inte att jag tar på den :(
Hej, Jag och min sambo har varit tillsammans i cirka 6 månader, vi är kära och har det jäkligt kul tillsammans. Men när det kommer till sex så är det ALLTID jag som tar initiativet och de flesta gångerna säger han nej för att han inte har lust. Min lust kommer ganska ofta och jag kopplar ihop den med att bli påmind av hur attraktiv han är för mig. När jag ser honom kommer ju liksom lusten. Vi har pratat om det här, för likaväl som jag aldrig skulle vilja ha sex om inte han vill det lika mycket som jag så kan jag inte hjälpa att bli ledsen och undra varför han inte känner liknande som jag? Och om jag inte attraherar honom på det vis som han attraherar mig?! Det finns väl inget som är "normalt" i denna fråga om hur mycket sex en genomsnittlig svensson har, men det känns inte som om det ska kännas såhär heller. Det kan gå veckor utan att vi har det utan att han ens verkar lägga märket till det, och jag vet heller inte riktigt om han förstår att det liksom slår bort en liten bit av självförtroendet att oftast bli nekad. Förstår ni? Vi har naturligtvis pratat lite kring detta, men han uttrycker ju att han inte kan tvinga fram lust om han inte har någon. Jag vet att alla är olika, men jag kan inte låta bli att liksom undra varför han inte känner som jag....
Hur som helst, jag tycker ju normalt att lust till sin partner är oerhört viktigt, men i detta fall känns det liksom negativt att jag har så mycket och han inte har hälften så mycket. När vi väl har sex så är det UNDERBART, men varje gång han nekar mig så känner jag alltid "okej, nästa gång får fan han visa att han vill" -det slutar alltid med att det är jag som försöker i alla fall......
Skulle verkligen uppskatta åsikter och tankar kring detta, för det gör mig ledsen.