Gravid med nr 2? Panik!
Jag har fullständig panik eftersom jag fått för mig att jag är gravid. Jag har sen tidigare en son som är snart 16 månader. Han va inte planerad och det var en del ångest innan vi hade bestämt oss. (I efterhand hade jag verkligen inget att freaka över då) Vi skyddar oss (minipiller, cerazette) nu så rent teoretiskt sett borde jag inte vara gravid men jag har ändå symptom. Ni kanske undrar varför jag inte bara testar mig men jag är livrädd för svaret. Jag vågar inte. Jag och min man har båda uttryckt att vi vill planera nästa graviditet lite bättre och bestämma oss för att nu kör vi. Nu blir det kanske inte så och jag vet fasen inte om jag är redo att bli tvåbarnsmamma än jag har ju knappt hunnit va mamma till bara ett barn. Därav paniken. Jag har ju ingen aning om när jag ev kunnat bli gravid men jag har haft symptom sen mitten av oktober typ. Det betyder att om jag nu är gravid så kommer barnet i Juli. Då är min som inte ens två. Snälla andra mammor som har hyfsat tätt mellan barnen. Hur gick det för er i början? Var det jättejobbigt med två småbarn? Jag vill höra både positivt och negativa saker. Jag vet att jag bara borde köpa ett test men jag vågar inte nu så onödiga och negativa kommentarer undanbedes det är jobbigt som det är. Tack för ni lyssnar. //Panikmamma