• Anonym

Hjälp mig!!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans 2,5 år, förlovade snart 1,5 år. Första året hade vi intensivt sex, vi var kära. Nu känns det som att jag inte gillar honom längre, jag blir irriterad för småsaker. Jag vill lämna honom för t.ex: han har inga pengar, han är omogen på olika vis, han klagar att han har ont precis överallt (är sjukt trött att lyssna på det) med mera!!. Jag ser honom som oattraktiv och det känns som att han är min bror.

Vi är bra kompisar men inte när det kommer till sexet. Det blir bara samma vanliga tråkiga: han under, jag ovanpå. Det tar 5 minuter så är det överstökat. Jag ligger som en död höna, för att jag inte orkar längre. Mina mensveckor är guld värt för mig, för då skyller jag på att jag har mens (vi har inte sex då). Jag onanerar även inte till han, utan tänker på olika bekanta som jag tycker är attraktiva.

Jag vet inte vad jag ska göra........... Det här är så svårt för mig, jag börjar gråta direkt jag börjar tänka på det här, jag tänker på allt vi gått igenom, alla gemensamma vänner, precis allt.

Hur gör jag slut? Hur vet man att det är det rätta?

HJÄLP mig snälla !!

• Svar på tråden Hjälp mig!!
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är alltid sorgligt att separera, även om det är det man vill. Man skall ta farväl av det som är och har varit bra men även av det som man inte tyckt om. Du kanske också är orolig över hur din pojkvän skall reagera. Det verkar som att du inte pratat med honom om dina förändrade känslor. Han är kanske oförberedd. Jag får intrycket att du vet vad du vill. Var ärlig mot honom och ge honom tid att ni pratar igenom vad som hänt i er relation. Jag tror att man själv vet när det är dax att bryta upp men man kan behöva tid att samla sig att göra det.

Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Hjälp mig!!