• Anonym (2 horn i pannan)

Ställa till med Djävulskap

Har separerat och har barn med X, vad är era bästa ställa till djävulskap-idéer, X. Det kliar i mig att sätta dit denna människa så in i "Timbuktu". Personen tror att den är gudsgåva, personen har bra ekonomi, personen har träffat en ny partner och bor ihop, vårt barn vill bara stanna hemma och slippa åka dit. Personen är ruskigt manupulativ och duktig med att lägga orden så att det gynner dennes "case".

Vi ha tips på hur jag kan ställa till det, speciellt efter att personen lyckats mygla sig till info på banken om mig.  

Samtidigt tror jag på att "what goes around, comes around" 

Men tänka och skriva av sig brukar göra att man mår MYCKET BÄTTRE !!! 

• Svar på tråden Ställa till med Djävulskap
  • Anonym

För barnets skull ska du låta det vara. Däremot ska du polisanmäla om han begått brott för att komma över privat bankinformation.

• Anonym

Ja du verkar då inte va en sympatisk människa som du sa What goes allround comes around gäller dig med

• Anonym

Måste vara jobbigt att känna sig så bitter, ensam och avundsjuk. Är den nya partnern dessutom både yngre och snyggare än dig? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-19 17:01:07 följande:
    Måste vara jobbigt att känna sig så bitter, ensam och avundsjuk. Är den nya partnern dessutom både yngre och snyggare än dig? 

• Anonym

Om det nu är så att du inte är av samma skrot och korn själv (en konfliktdrivande personlighet) utan bara heligt förbannad för att du har att göra med just en manupulativ och oempatisk person så är mitt råd också att släppa det.

En fight med en sådan person är helt lönlös och kan driva på konflikten till nivåer som man inte ens kan föreställa sig i sin fantasi.

”Never argue with an idiot. They’ll only drag you down to their level and beat you with experience.” 
    eller
    "Never wrestle with a pig. You both get dirty and the pig likes it."
    och
    Bästa hämnden är att leva väl.

Lycka till!   

• Anonym

Hämnas på vad? och vem?

Det låter som DU är svartsjuk och vill förstöra bara för ditt ex, kom ner på jorden, glöm allt och gå vidare!

• Anonym

Det mest effektiva du kan göra är att på alla sätt sabba umgänget mellan pappan och barnet.

Visserligen kommer ditt barn att ta skada av det, men det är smällar man får ta. 

• fläta

Men så hemskt att sitta och planera för att agera i en för barnen destruktiv riktning. Skärpning. 

• Anonym (2 horn i pannan)

Nej aldrig sabba för att barnet ska träffa sin pappa, alla har rätt till sina föräldrar, jag mera mera på jakt att ställa till det.

Avundsjuk... nej
    Bitter........nej
    Ensam....nej

Är en i grund och botten väldigt lycklig med en kärleksfull familj som jag gör allt för. Finns aldrig något negativ som inte går att vända positivt. Jag vill bara få bolla tankar och ideér och få en massa skratt.....    

Partnern är både äldre, överviktig och säger aldrig hej, fast man hälsar med ett hej när man träffas. Jag har ignet mot hans partner, iofs den tidigare var trevlig och barnet gillde henne. Barnet gillar inteden nya  personen och säger att personen är konstat sur och pappan sopar allt under mattan och låtsas som det regnar.

Äh jag ville bara få vräka av mig, känna som när man vara barn, få kleta tandkräm och när kinapuffa fanns, bara få djävlas, det känns så gott i själen ibland!! Uttrycket som min pappa alltid sa var den som skrattar bäst han skrattar sisit och det är väl det jag känner att jag vill. Men självklart varför skulle någon annan förstå.   

• Anonym (Tjej)

"personen lyckats mygla sig till info på banken om mig."

Är det verkligen så lätt att få reda på hemliga uppgifter från banken. Är det inte "allmän" info som hon /han fått tag på då?

Låter galet, men det låter samtidigt som något mitt ex hade kunnat skriva..... bara det att han skulle ha helt fel. Typisk personlighetsdrag från hans sida nämligen.

• ZsaZsa

Du har inte tänkt på att relationen mellan föräldrarna är viktig för barnet som ni gemensamt ansvarar för? Hur ska ni kunna komma överens om viktiga saker, somliga som ni inte ens kan förutspå, om du gör allt för att fördärva samarbetet? Barnsliga dumheter och väldigt oansvarigt.

• Anonym (***)

Ha ha!!! Förstår dig precis! Ska säga att jag ibland känner för att göra något riktigt elakt mot (hör och häpna) min nuvarande sambo för saker han gjort mot mig och som jag förlåtit. Men det nästan kliar i fingrarna att tex skära sönder hans däck eller nåt annat olämpligt. Men saken är den ... jag gör aldrig det! MEN - det finns en hämnd jag en dag tar mot en annan tjej som under en period var del i att förstöra mitt liv. Hon var medveten om att min dåvarande sambo var tillsammans med mig och hon sökte vid upprepade tillfällen kontakt med honom och skickade bland annat "lättklädda" bilder på sig själv. Men en sak vet jag... Hämd serveras bäst kall!!! När jag väl gör något kommer hon inte att veta det är jag - kommer att ta ett bra tag till!

• lotus01

En kall hämnd... Bra idé... Tack. Ska tänka ut nåt ruskigt att servera en viss person:). Mår redan bättre.

• Anonym (Suck)
    Anonym skrev 2012-11-19 17:01:07 följande:
    Javisst. för mammor ska ju bara föda barnen och sen inte synas så mycket. Mammor måste ju inse att det gjort sitt efter födseln och bara sätta andras behov före sina egna. Kvinnor ska ju bara glädja sig åt att andra har det bra, eller....
    (ironi)
  • Rangers

Get over it och lev ditt eget liv. Ruskigt omoget med hämnd osv. Kanske om man är 15-20 år och inte är mogen i huvudet än men inte som vuxen. Lev ditt eget liv nu.

Svar på tråden Ställa till med Djävulskap