Mera bråk - vad kan han ställa till med nu?
Hej,
Jag har en liten tjej på tre år som fram tills nu har haft umgänge med sin pappa vh + en dag den andra veckan. Nu ligger vi i TR eftersom han nu vill ha vv, i princip utan upptrappning alls samt gemensam vårdnad. Jag har ensam sen födseln eftersom vi inte var tillsammans längre när hon föddes.
Han är konfliktsökande och har bråkat både via mail, sms mm under lång tid, vilket är polisanmält och han tar varje tillfälle i akt för att sabotera och jävlas.
Nu går vi hos FR på samarbssamtal innan vi ska tillbaka till TR om några veckor igen.
Jag är för en upptrappning, men inte på ett bräde eftersom jag inte litar på honom och är rädd att få en situation där han iom ett vv-boende även drar igenom en gv, så att han verkligen har möjlighet att sabotera det mesta sen.
Till saken hör att vi bor i skilda kommuner, och jag flyttade för några veckor sedan en tågstation längre bort men nästan en mil från dagis och ett annat skolområde. Så jag har satt dottern i kö till en förskola 500 meter från min nya lägenhet så att hon får gå i samma förskola som sina kommande skolkamrater.
Han har nu ställt till med ett stort bråk och tänker driva igenom gv i TR och menar att jag fattar beslut över hans huvud. Och att han nu tänker driva igenom ensam vårdnad i TR i stället så att jag inte kan byta dagis på vår tjej. Han bor närmare hennes gamla dagis än det nya även om det också ligger nära och inte hindrar deras umgänge.
Men jag ÄR ju trots allt boendeförälder och det naturliga är ju att barnen går i dagis och skola där de bor. Eller kan han driva igenom att hon ska stanna på sitt nuvarande dagis för att det ligger "mittemellan" oss vilket skulle innebära att hon inte kan gå till skolan eller ha nära kompisar hos NÅGON av oss?
Vi är skrivna när nu, hon jag jag plus hennes två äldre syskon som har en annan pappa.
?