• Anonym (Bonusmamma)

Jag blir galen!! Hur kan man bete sig så mot ditt egna barn???

Jag blir så förbannad så jag vet inte var jag ska ta vägen, detta har pågått konstant i två år.. Nu rinner snart bägaren över!!

Jag har ett bonusbarn som vi har vv, varje måndag när han kommer hem(8år) har han samma skit kläder på sig ( det hela och rena i rätt storlek som vi har skickat med är borta, de har hon snott ) kalsongerna vi får är storlek 86-92 ( han är storlek 140)ned stora hål i,hon har även informerat honom om att det är superviktigt att hon får tillbaka dom!!!! För om han har med dom tillbaka nästa vecka ska han få köpa ditten och datten med sina egna pengar, som han för övrigt har 7 hemsysslor såsom diska, sopor, post och ränsa trädgården = 20kr. Tröjorna är storlek 110 och byxor med mudd. Strumpor med hål i och inga vantar och ingen mössa, trasiga skor. Jag är så less på henne nu så jag finner inga ord!!! Ett annat exempel på hennes beteende..Han har tagit hål i örat här hemma, vi har köpt rengöring till örat och skickat med till snåljåpen, när den tog slut sa hon att han skulle plocka ut den eller välja på en infektion i örat, hon sket i vilket. Bra morsa! Hon lova och lovar saker till honom hon aldrig håller. Hon O hennes nya kille har nyss fått ett barn, vilket resulterar i att pojken förlorar sängen till styvpappan som inte kan sova i samma rum som bebisen, och pojken hamnar på en trasig madrass på sitt golv i sitt rum!!!!

• Svar på tråden Jag blir galen!! Hur kan man bete sig så mot ditt egna barn???
  • Anonym (Bonusmamma)

Olympia, hon tar dom och så använder han dom i skolan på hennes veckor! Sen när det börjar bli för litet så får vi tillbaka dom. Hon har ju samlat i över 2år så hon har ju ett gäng att byta med :( vi har kläder han bara har hemma! Med det känns ju fruktansvärt mot pojken att han alltid efter hennes vecka på måndagen har för små trasiga kläder!! Vi har börjat lägga allt i en påse direkt på mån, allt tbättas och åker tillbaka nästa måndag. Men de känns inte bra att behöva skicka honom i så små kläder!! Men vi är trötta på att förse henne med ALLT!! Är det fel av oss? Pojken är 8år så jag försöker jobba med att han ska börja säga ifrån!! Men hon baaara lipar för allt allt allt, och åter igen spelar på hans samvete :(

• Anonym

Duktigt att få ner grabben i ett par 86-92 kallingar när han egentligen drar 140, vårt barn drar 122-128 och det finns inte en chans att få på hen ett par underbyxor i 86-92 Drömmer
    Jo vi förstår att mamman ifråga klär barnet i för små kläder men du behöver inte ta i så dant .... 

• sarawp

Vi skickar också hem i samma kläder som dem kom i. Vi har köpt jättemkt kläder som hon har samlat på sig.. Men aldrig är det hela och rena kläder ändå. Sjukt. Inte kul iheller och komma till skolan i den åldern och ha små kläder.. Så är det här hemma iallafall.

• Anna Paulita

Varför gör ni inte en orosanmälan till socialtjänsten?

• Anonym (Bonusmamma)

Små barnkläder har en tedens till att tappa effekten på resån, vilket gör det superenkelt att få på honom dom, likaså byxor med reså! Jag tar inte i, detta är ren fakta. Sara, så är det här oxå, men han "kan inte" säga emot sin mamma pga hon ger honom dåligt samvete och skuldkänslor.

• Anonym (Bonusmamma)

Anna, vi har en person som vi ska ta kontakt med nu i veckan, får hoppas att det hjälper!

• Anonym

Skicka inte med nya kläder då. Och om hon låter honom gå i för små kläder till skolan så har ju faktiskt de en skyldighet att anmäla!

• sarawp

Hemskt alltså!! Socialen gör ingenting iheller, deras tanke är "de far ju inte illa". Dem får mat osv! Men undrar vad mammor får utav att hålla på sådär!? Någon liten klocka måste ju eka i deras huvud om att detta är inte helt rätt, kan jag tycka...

• Anonym
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2012-11-19 22:32:33 följande:
    Små barnkläder har en tedens till att tappa effekten på resån, vilket gör det superenkelt att få på honom dom, likaså byxor med reså! Jag tar inte i, detta är ren fakta. Sara, så är det här oxå, men han "kan inte" säga emot sin mamma pga hon ger honom dåligt samvete och skuldkänslor.

Petitesser men utöjd resår eller inte, tyget i klädesplagget bförhindrar ju att det "räcker till. Ett par underkläder fi storl 86-92 täcker ju inte ens halva rumpan på ett barn som har 140...
    Byxor med mudd i storl 110cl torde ju således då bli knickers för en som drar 140... men men som sagt petitesser.

Hur svårt kan det vara att ta med sig barnet direkt till soc och visa upp i vilket skick han är näg han kommer ?
    Varför inte agera direkt och se till att något händer istället för att låta dagarna gå.
    Herre gud har ni ingen tanke på hur barnet mår ?     
  • Anonym (Loves)

Samma problem här. Skolan har gjort 3 orosanmälningar men allt läggs ned varje gång för biomamman nekar till föräldrastöd som soc erbjuder. Pojken vill inte bo hos oss på heltid heller. Små skitiga kalsonger och urvuxna korta jeans som knappt håller ihop över knäna. Skorna är ett stående skämt året om. Vi köper alltid och skickar med men visst 17 är det tröttsamt!!

Jag förstår hur du känner dig till viss del i alla fall.

• Anonym (styvmamman va så)

hej vilke jobbig sits. känner igen det beteendet av min förra styvmamma. Hon gjorde exakt samma nästan. alltså varje gång barnen(2st) kim hem till pappa så var dem smutsiga och ett tag kom dem alltid tillbaka med löss!! alltså den kvinnan är riktigt mmnipulativ och psyko enligt mig. äkta gråtskådis i familjerätt osv men min pappa fick till slut ha barnen heltid så träffa hon barnen varannan helg. Den tiden när dem bruka komma hem me löss så blv min nuvarande styvmor helt galen. hon gick hem till exeet(gamla styvmamman) o avlusa henne o hennes äldre son! sjukt.

dåliga mödrar finns det allt.. hoppas der blir bättre med er. ni får skaffa bevis o bokföra allt, ta kort osv o sen söka ensammvårdnad. barn ska ej behöva lida sådär.

• Anonym (Här med)

Känner igen det där.
    Bonusbarnens mamma misshandlar sina barn fysiskt & psykiskt, men nekar (såklart) inför Soc, polis, & barnens pappa.
    Hon säger att barnen ljuger, iklär sig ständigt offerrollen.
    Dessa misshandel-historier har de anförtrott mig, då hon sagt åt sina barn att "ni får inte tala om för pappa att jag slåss".
    Men nu har det även gått så pass långt att de rapporterar all misskötsel & misshandel direkt till pappa.
    Vi försöker få äldsta barnet att rapportera händelserna direkt till skolan, då soc verkar tro att orosanmälan är en hämndaktion från pappas håll.
    Mamma manipulerar, skrämmer & köper även barnens tystnad.
    Samtliga barn säger även att de inte vill bo hos mamma, den yngsta har t.o.m. gråtandes bönat & bett mig att bli deras nya mamma.

Utöver detta lämnar hon barnen till barnomsorg i pyjamasbyxor när det är dags för veckobyte.
    I somras när det var som allra varmast fick vi hem dem i fodrade vinterbyxor, långärmade tröjor, tjocka strumpor & gympaskor i syntetmaterial, de var genomvåta av svett, allt för att slippa skicka med sommarkläder (som finansierats med pappans lön). Vi köpte då nya sommarkläder som användes vid veckobyte.

Soc gör inget åt saken, de låter henne hållas.

• Anonym (styvmamman va så)

förresten en händelse med min gamla styvmor, en helg när hon skulle ha barnen ( då 4-5 år gamla ca) så ville hon hellre gå på festival än att ha barnen. hon lämmnade den äldre hos en vän och den andra hon sitt ex som va alkoholist! hon sa inget t pappa som blev jätteorolig då han alltid brukar ha kontakt oså. han leta efter dem hela helgen o hittade dem båda helt förstörda. den äldre hade flyttat runt fr person till person och den yngste var helt blöt av kiss pp sina kläder o hungrig :(

• Musungen

Anonym, det är ju precis det vi har! Jag har tom fotat honom och kläderna för att kunna visa upp att det inte är en engångshändelse.

Om man läser det jag skrivit står det att vi skickar numera samma kläder han kommer i tillbaka på måndagen. Detta handlar inte om kläder!! Utan självklart i'm barnet!!! Som vi är rädda om och älskar!!!

Vi har försökt allt utan soc som sagt, men med den grunden vi har som bevis nu hoppas jag dom tänker till. Vi ska prata med dom i veckan. Det är inte så enkelt som du vill få det att låta... Tyvärr

Svar på tråden Jag blir galen!! Hur kan man bete sig så mot ditt egna barn???