• Anonym

Hur f*n tänker familjerätten

Min sambo ringde i dag upp till familjerätten då dom har sökt honom och där förklarar kärringen att ja jag vill att du kommer och skriver på papper om faderskap på *** I helvete heller säger min sambo som kräver att det görs ett faderskap men då säger hon till honom nej det behövs inte för ditt ex och din historia stämmer överens med tid mm för när barnet kom till då förklarar min sambo att han skriver inte på några papper om faderskap då dom inte var tillsammans längre under den perioden utan endast KK 1 gång och då lyckades hon tydligen bli gravid denna gång, hon gick motvilligt med på att han skulle få göra detta

så hur fan tänker dom igentligen

• Svar på tråden Hur f*n tänker familjerätten
  • Marnet

Menar du hur fan dom kunde gå med på att han gör ett test?

• Anonym

Trevlig sambo du måste ha som svär på det sättet till en myndighetsperson som bara gör sitt jobb....

• Anonym

Nä att försöka tvinga han skriva på papprena utan att ett faderskap fastställs

• Philippa
    Anonym skrev 2012-11-20 17:30:11 följande:

Men varför bli så upprörd... hon förklarade ju VARFÖR hon ville det... och han ville lämna test som han även ska få göra.. så varför lägga ned energi på detta??
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-20 17:30:11 följande:

Jag skulle bli mer misstänksam mot min sambo som verkar göra allt för att inte behöva stå för sitt ansvar... mogen sambo, verkligen
  • Anonym

Jag hade nog blivit mer upprörd över att min sambo hade barn med en annan kvinna...

• Anonym
    Philippa skrev 2012-11-20 17:34:42 följande:

Men varför bli så upprörd... hon förklarade ju VARFÖR hon ville det... och han ville lämna test som han även ska få göra.. så varför lägga ned energi på detta??
    jo efter mycket om och men gick hon med på det.
    Anonym skrev 2012-11-20 17:35:35 följande:

Jag skulle bli mer misstänksam mot min sambo som verkar göra allt för att inte behöva stå för sitt ansvar... mogen sambo, verkligen
    haha jo han vill stå för sitt ansvar men ha svart på vitt att han är pappa till barnet är det så konstigt när dom inte var tillsammans ? det tycker inte jag.
    Anonym skrev 2012-11-20 17:36:29 följande:
    Jag hade nog blivit mer upprörd över att min sambo hade barn med en annan kvinna...
    Då bör han vara riktigt upprörd över att jag har fyra barn innan jag träffade honom vilket han inte är och jag är inte det minsta upprörd över att han har barn sen innan heller och detta barn visste jag skulle komma redan när jag träffade honom.

• Anonym (insatt)
    Anonym skrev 2012-11-20 19:03:14 följande:
    jo efter mycket om och men gick hon med på det.

haha jo han vill stå för sitt ansvar men ha svart på vitt att han är pappa till barnet är det så konstigt när dom inte var tillsammans ? det tycker inte jag.

Då bör han vara riktigt upprörd över att jag har fyra barn innan jag träffade honom vilket han inte är och jag är inte det minsta upprörd över att han har barn sen innan heller och detta barn visste jag skulle komma redan när jag träffade honom.

Så då var han inte osäker på faderskapet när ni träffades? Men blev det nu då han blev kontaktad??
  • Anonym

Men varför ska inte pappan också få vara säker på att det är han som just pappan? Mamman är ju av förklarliga skäl väldigt säker. Om jag var en karl skulle jag också vilja ha ett test...

• Anonym
    Anonym (insatt) skrev 2012-11-20 22:56:39 följande:
    Så då var han inte osäker på faderskapet när ni träffades? Men blev det nu då han blev kontaktad??
    Sen när blev familjerätten intresserade att skriva på faderskap för en osäker pappa?

Jag misstänker att utredningar tar för mycket från kommunernas kassor, men det är inte alls rätt att en kille som är delvis osäker ska tvingas skriva på utan att det gjorts DNA analys!
  • Anonym (insatt)
    Anonym skrev 2012-11-20 23:01:51 följande:
    Men varför ska inte pappan också få vara säker på att det är han som just pappan? Mamman är ju av förklarliga skäl väldigt säker. Om jag var en karl skulle jag också vilja ha ett test...
    Fast jag uppfattade det som att han var säker då han o ts inledde ett förållande? (se inlägg #8)
  • Anonym
    Anonym (insatt) skrev 2012-11-20 23:15:08 följande:
    Fast jag uppfattade det som att han var säker då han o ts inledde ett förållande? (se inlägg #8)
    Säker kan man väl aldrig vara på en kk?
  • DexX

De står ju bara att hon visste att barnet skulle komma! Som i att de fanns en risk att detta barn var hans!

• Anonym
    Anonym (insatt) skrev 2012-11-20 23:15:08 följande:
    han visste om att hon var gravid och hon sa från början att det var hans men han har aldrig varit säker på att barnet är hans och eftersom han möjligen kunde vara pappa berätta han det för mej så det inte skulle komma som en överaskning den dagen barnet föddes
Svar på tråden Hur f*n tänker familjerätten