ni med adhd snälla hjälp mig!
Hejsan! Vet inte riktigt vart jag ska vända mig så jag provar här först! För drygt en månad sedan påbörjade jag en adhd utredning hos en privat psykolog för att jag ville att allting skulle gå mycket snabbare. Denna utredning kostade mig 6 000 kr. När jag hade mitt första möte så varade det i två timmar där hon började med att intervjua mig i drygt en kvart och jag fick berätta om mig själv. Efteråt gjorde vi olika tester där dom kollade intelligens nivån genom att jag fick göra lite olika problemlösningar som innefattar test av minne, snabbhetstänk etc. jag fick även fylla i ett formulär med en mängd olika frågor och gjorde en skattning av mig själv. när vi sedan var klara så fick jag med mig två papper hem, ett till syrran och ett till pappa som de skulle fylla i. Skickade in det dagen efter och idag var jag där för uppföljning! enligt henne har jag allting som tyder på att jag har adhd men diagnos kan inte sättas eftersom att enligt henne har jag inte haft problem i åldern 0-7 vilket är ett krav för att man ska bli. Hon bygger detta på att jag gick ut med godkända betyg i grundskolan. Saken är den att vi har knappt något diskuterat hur jag var i åldern 0-7 och ingen intervju har gjort av mina annhöriga. Nu sitter jag här och har fått diagnosen: uppmärksamhetsstörning utan närmre specifikation. Jag har alltså totalt varit där i 2,5 timme och själva utredningen tog 2 timmar. ÄR DETTA MÖJLIGT? efteråt försökte hon dessutom pracka på mig en kurs som hon håller i där man får lära sig att struktuer sin vardag och den skulle kosta 7 000kr, vilket hon tyckte jag skulle jag gå på! Har jag blivit totalt lurad och kanske rent ut sagt feldiagnostiserad? Borde jag gå till en annan för ett 2 utlåtande?