• brokig

Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?

I frågeställningen tänker jag mig främst barn i förskoleåldern då de äldre barnen oftare använder skolbiblioteket.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?
  • Hannah76

Ca en gång i månaden. De har ofta teater, sagoläsning mm på på biblioteket. Vi lånar inte böcker.

• pigglet
    Whitetrash86 skrev 2012-11-20 21:05:04 följande:
    Min dotter har redan gått till en logoped och fått veta att hon har svåra språksvårigheter. Sitter just nu i kö för att få komma dit och jobba på det. Hon har svårt med begrepp och färger bland annat.
    Men eftersom vi märkte tidigt att hon låg efter i språket så har förskolan jobbat och "pluggat" med henne sedan hon var 2 år. 
    Det är nu som först hon börjat be oss om att läsa på kvällarna, men annars vill hon inte se böcker. Hon vill knappt se på film heller.
    Så vi får se hur vi ska lösa det hela. Får ta ett steg i taget. 

Åh, så kämpigt... Jag har superbra erfarenhet av logoped - vår var helt fantastisk faktiskt! Hoppas ni har lika tur  :)
  • Karlstadtös

De är med ibland, men oftast lånar jag själv hem böcker till dem. Är där en gång i månaden.

• mia maria
    Shoegal81 skrev 2012-11-20 22:36:33 följande:
    Är det någon som vet ifall det finns något på biblioteken för en 1.5 åring?

Ni som säger att ni är där och leker, finns det en separat avdelning för barn där man inte behöver vara tyst?

Tack!
    På vårat bibliotek finns det en jättefin barnavdelning med pussel, myshörna o en massa barnböcker förstås!
    Det finns en mängd pekböcker från 0-1 år o uppåt  
  • Tygtiiger

I snitt varje vecka. Äldste är snart 8, yngste är ett och ett halvt. Båda har varit på bibliotek sedan de var två - tre månader gamla. Vi sitter där och läser, och lånar med en hel del hem. 

Jag växte i praktiken upp på barnbiblioteket, var där flera gånger i veckan som liten och det har varit fullständigt självklart att ta barnen till bibliotek. Så är de bokmalar också, båda två (och båda föräldrarna). 

Krupke, we've got problems of our own!
  • Mellanmjölkens land

Vi kommer börja gå till biblioteket när dotterns egna böcker inte behöver silvertejp för att hålla ihop. Ok om vi pratar om böcker hon haft länge men det här är ganska nya böcker! Ska hon ha sönder böcker får hon hålla sig till sina egna...

Nu föll rösten därför på "mer sällan än så" men det lär nog ändras framåt våren/sommaren.

• Chridhe

Varannan månad ungefär. Lånar böcker. De har lite aktiviteter för barn men det är alltid dagtid då det är arbete/dagis/skola så det är vi inte på.

• tobiq

Mina barn är 2 och 4. Under föräldraledigheten gick vi till biblioteket ungefär två gånger i veckan, nu när barnen är på dagis och jag pluggar händer det mer sällan eftersom vår bibbla är stängd på helgerna och har väldigt få öppettimmar (16-19 tre dar i veckan. När vi väl är där nu så lånar vi rejäla lass dock! 4-åringen gillar redan tjocka kapitelböcker så det räcker ett tag:)

• YokohamaNr2

Mina barn älskar bibblan och vi har turen att ha en massa olika att välja på så vi snittar nog på en gång varannan vecka. Biblioteken har också speciella dagar då de har bokstund och sångstund som ungarna gillade när de var yngre.

Tycker bibliotek verkligen är ett underskattat nöje för barnen

• gbgumman

Jätte sällan

Är själv bibliotekarie och går gärna till jobbet mer än varje vardag. Men det är klart det blir tillfällen.

• gbgumman
    gbgumman skrev 2015-03-18 20:38:10 följande:

Jätte sällan smile4.gif

Är själv bibliotekarie och går gärna till jobbet mer än varje vardag. Men det är klart det blir tillfällen.

och går gärna INTE till jobbet mer än varje vardag. (Menar jag så klart)

Lägger till att ungarna får så klart tillgång till böcker.
  • Amanda84

Jag är med min åttamånaders lille kille på biblioteket minst en gång varannan vecka. Det är inte alltid vi lånar böcker där men vi stannar ofta 20 minuter och läser några barnböcker och fastnar han specifikt för någon bok så lånar vi med den hem, men vi har så himla mycket böcker hemma redan så det är inte alltid vi lånar hem mer än någon enstaka bok.Dessutom brukar de sälja utgallrade böcker för 1 krona styck så jag brukar alltid passa på att gå igenom den hyllan när vi ändå är där.

• CissiJissi

Min mamma tog med oss till bibblan ooofta när jag växte upp och jag älskade det!! Så därför känns det så mysigt att föra den traditionen vidare :)

• fluu

Tjaa... kanske 1-2 gånger i månaden när vi stannar lite längre, lånar böcker till barnet, kanske fikar, läser osv och några korta ärenden där mellan när jag ska ha något.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur ofta går ni med ert barn till biblioteket?