• Garderoben

Efterlyser LSS-ansökningar till bok!

Hej på er!

Har i autismtråd 10 efterlyst ansökningar som de gjort för LSS-insatser, bara 1 napp och det var ingen skriftlig ansökan. 

För att jag ska kunna skriva nästa bok om att ansöka om LSS-insatser så skulle jag behöva er hjälp: 

Har du skrivit din ansökan till LSS? Maila den då gärna till mig. Vill också veta vad ni ansökte om och vad ni fick för beslut.  

Om flera skickar in tar jag den ansökan jag tycker passar bäst och är mest detaljerad & beskrivande.

Ert namn här på FL, för att jag ska kunna skicka en bok när den väl är klar, kommer nog dröja ett tag dock (som alla som har barn med funktionsnedsättningar vet så tar det en hel del tid med våra barn, så även för mig). Jag
    kommer dock göra mitt bästa för att bli klar så fort som möjligt. 

Självklart så maskas ansökan så att ingen kommer förså att det är just DIN ansökan som är med i boken. 

Maila till [email protected]

Vore väldigt tacksamt om ni har lust att hjälpa mig =)) Tack på förhand!

• Svar på tråden Efterlyser LSS-ansökningar till bok!
  • Philippa

Jag skrev aldrig en ansökan, jag ringde dit och begärde hjälp med avlastning för vår son som då var 5 år...

De kom hem till mig för ett hembesök, fick underlag från habben. Sedan fick vi beslutet som gav oss en stödfamilj med avlastning 1 helg/månad. 

• Garderoben
    Philippa skrev 2012-11-21 08:45:11 följande:
    Jag skrev aldrig en ansökan, jag ringde dit och begärde hjälp med avlastning för vår son som då var 5 år...

De kom hem till mig för ett hembesök, fick underlag från habben. Sedan fick vi beslutet som gav oss en stödfamilj med avlastning 1 helg/månad. 

Vet att inte alla skriver men det är det som är grejjen, att jag behöver en skriftlig ansökan =))
  • Mumin80

Även för oss verkar det i huvudsak vara hembesök och det skriftliga omdömet från bup som som dom går på vid beslut om LSS-insatser. Eftersom detta verkar vara ett ganska vanligt förfarande, så kanske det kan vara bra att ha med i boken i alla fall, med t.ex. exempel på såna vardagssituationer och annat som man kan ta upp med handläggaren när man träffas m.m. 

• Garderoben
    Mumin80 skrev 2013-10-21 12:49:13 följande:
    Även för oss verkar det i huvudsak vara hembesök och det skriftliga omdömet från bup som som dom går på vid beslut om LSS-insatser. Eftersom detta verkar vara ett ganska vanligt förfarande, så kanske det kan vara bra att ha med i boken i alla fall, med t.ex. exempel på såna vardagssituationer och annat som man kan ta upp med handläggaren när man träffas m.m. 

Lite samma saker som vid vårdbidragsansökan med andra ord? Isf är ju jobbet redan gjort om man säger så...
Svar på tråden Efterlyser LSS-ansökningar till bok!