• greeneyes

Utredning visar strul med sköldkörtel - fler?

Hej,

vi har påbörjat utredning nu och första proverna pekar på att sköldkörtelvärdet inte är som det ska, det var alldeles för högt eller för lågt (fattade inte riktigt). Jag lämnade fler prover och väntar på svar, finns det någon mer som fått höra det? Hur gick det för dig i såna fall? 

• Svar på tråden Utredning visar strul med sköldkörtel - fler?
  • Soffipropp

Nej, men jag är alltid trött. Har kort stubin och irriterar mig på småsaker. Känner mig alltid varm eller kall i kroppen.

• Soffipropp

Se har vi försökt skaffa barn sen i mars utan resultat så därför tänkte jag kolla upp den.

• strumpan123

Hur går det för er? Jag har också kollat min och det var förhöjt TSH vilket innebär att körteln är i underfunktion och ska ta nya tester nästa månad och se om det är lika och då kanske kan få medicin.

Jag känner att jag hoppas på att det är detta med alla mina problem jag har 

• greeneyes

Jag är klar med all utredning, har tydligen autoimmun hypotyreos (alltså underproduktion i sköldkörteln). Började med Levaxin för 2 veckor sedan.

• strumpan123

Usch förstår det, det är därför jag hoppas att det är någonting sådant som spökar som man kan fixa på nåt sätt. 

Svar på tråden Utredning visar strul med sköldkörtel - fler?