• Ceszan

    + i november

    Äntligen har vi fått vårt +, IGEN, efter 2 MF. 3e gången gillt?? Hoppas verkligen det!! Är det någon som vill följas åt och dela sina känslor och tankar de kommande månaderna? Jag är i v5 enligt fl, och har riktig mensvärk, både mage och rygg. Och brösten ömmar som bara den. Är så himla rädd för ännu ett mf, så jag klarar inte av att glädjas som jag skulle vilja. 12.12.12 blir vi man och hustru, jag nästan hoppas att klänningen ska vara för liten över magen Ska in på VUL före 16e december. Och förhoppningsvis ser vi minst ett litet hallon där inne då


    ♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11, MF maj 12 -
  • Svar på tråden + i november
  • jazmine25

    För mig är det ganska lugnt just nu. Mitt illamående slog rekord i morse men hjälptes med armbanden. Jag klarar inte längre av ost lukt.

  • Anskuli

    Jag har egentligen inga andra symptom än att brösten ömmar och så är jag förskräckligt trött. Önskar att jag skulle känna mera :(

    Var meningen att jag skulle ta blodprov idag, men det dök upp en grej på jobbet som jag måste fixa och på vår klinik skall blodproven tas före kl 14 (har 130 km till jobbet och kliniken är nära där jag bor så det är inget alternativ att gå på lunchpausen). Så det får bli till onsdagen istället, men då får jag svaret först på fredag. CB digital visade dock 3+ idag så det verkar som om HCG:et stiger som det ska :)

  • jazmine25
    Anskuli skrev 2012-12-03 20:18:43 följande:
    Jag har egentligen inga andra symptom än att brösten ömmar och så är jag förskräckligt trött. Önskar att jag skulle känna mera :(

    Var meningen att jag skulle ta blodprov idag, men det dök upp en grej på jobbet som jag måste fixa och på vår klinik skall blodproven tas före kl 14 (har 130 km till jobbet och kliniken är nära där jag bor så det är inget alternativ att gå på lunchpausen). Så det får bli till onsdagen istället, men då får jag svaret först på fredag. CB digital visade dock 3+ idag så det verkar som om HCG:et stiger som det ska :)
    Vad trist att du missa men tror du kan känna dig trygg när du sett en ökning till 3+ på CB. Men hoppas du får ett bra resultat på fredag.
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-03 20:11:56 följande:
    För mig är det ganska lugnt just nu. Mitt illamående slog rekord i morse men hjälptes med armbanden. Jag klarar inte längre av ost lukt.
    Vad är det för armband? Dom verkar effektiva Glad
  • Yrja M
    Anskuli skrev 2012-12-03 20:18:43 följande:
    Jag har egentligen inga andra symptom än att brösten ömmar och så är jag förskräckligt trött. Önskar att jag skulle känna mera :(

    Var meningen att jag skulle ta blodprov idag, men det dök upp en grej på jobbet som jag måste fixa och på vår klinik skall blodproven tas före kl 14 (har 130 km till jobbet och kliniken är nära där jag bor så det är inget alternativ att gå på lunchpausen). Så det får bli till onsdagen istället, men då får jag svaret först på fredag. CB digital visade dock 3+ idag så det verkar som om HCG:et stiger som det ska :)
    Jag är också grymt trött! Kan somna när som helst på dygnet om jag bara får chansen.

    Jag önskar också att jag skulle känna mera. Jag har så svårt att tro på att jag faktiskt är gravid!

    Bra att CB ökade! Jag ska nog också testa med ett till sånt. Testade i fredags och då visade det 2-3 v.
  • jazmine25
    Yrja M skrev 2012-12-03 21:43:20 följande:
    Vad är det för armband? Dom verkar effektiva Glad
    Det är seaband som jag köpt på apoteket. Dom funkar än sålänge.
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-05 12:03:07 följande:
    Jag tänkte att alla som ska eller som har gjort VUL gärna får gå in på denna sida och fylla i. Jag skulle så gärna vilja veta vad folk såg på VUL och när

    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m67828657.html
    Tack för länken! Jag har lagt till den i mina favoriter Glad

    Lycka till på VUL imorgon! Hoppas allt ser ut som det ska.

    Känns det bra i övrigt?
  • jazmine25
    Yrja M skrev 2012-12-05 15:18:37 följande:
    Tack för länken! Jag har lagt till den i mina favoriter Glad

    Lycka till på VUL imorgon! Hoppas allt ser ut som det ska.

    Känns det bra i övrigt?
    Känns väll ganska bra.Lite orolig för symtomer som kommer och går. Ibland känner man ingenting och dåökar ju oron. Jag hoppas verkligen jag får se ett hjärta imorgon.
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-05 16:12:56 följande:
    Känns väll ganska bra.Lite orolig för symtomer som kommer och går. Ibland känner man ingenting och dåökar ju oron. Jag hoppas verkligen jag får se ett hjärta imorgon.
    Hur har det gått?
  • jazmine25

    Det gick jätte bra idag. Även fast jag bara är i v.6 (5+6) så kunde vi se en bebis i hinnsäcken och vi kunde även se ett hjärta flimra. helt magiskt.

  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-06 17:30:07 följande:
    Det gick jätte bra idag. Även fast jag bara är i v.6 (5+6) så kunde vi se en bebis i hinnsäcken och vi kunde även se ett hjärta flimra. helt magiskt.
    Åhh skönt att det gick bra!! Och med ett flimrande hjärta också Glad
  • Yrja M

    Jag ringde till kvinnokliniken här och dom sa att dom har slutat göra tidiga VUL efter IVF ifall man inte har några särskilda problem. Men om jag började blöda eller fick väldigt ont i magen kunde jag återkomma.

    Hon menade på att graviditeten nu inte skiljer sig från en vanlig graviditet.

    Jag blev lite förvirrad eftersom det verkar så vanligt med tidiga VUL för andra IVF-are. Vad är egentligen anledningen till att göra tidigt VUL?

  • jazmine25
    Yrja M skrev 2012-12-06 17:37:19 följande:
    Jag ringde till kvinnokliniken här och dom sa att dom har slutat göra tidiga VUL efter IVF ifall man inte har några särskilda problem. Men om jag började blöda eller fick väldigt ont i magen kunde jag återkomma.

    Hon menade på att graviditeten nu inte skiljer sig från en vanlig graviditet.

    Jag blev lite förvirrad eftersom det verkar så vanligt med tidiga VUL för andra IVF-are. Vad är egentligen anledningen till att göra tidigt VUL?
    Det är mest för att kolla att den har hamnat i livmodern och inte i nån av äggledarna.
  • Yrja M
    jazmine25 skrev 2012-12-06 17:38:19 följande:
    Det är mest för att kolla att den har hamnat i livmodern och inte i nån av äggledarna.
    Ajdå, det låter ju läskigt. Men kan man märka det på något annat sätt? Är det det som kallas utomkvedshavandeskap?
  • jazmine25
    Yrja M skrev 2012-12-06 18:01:11 följande:
    Ajdå, det låter ju läskigt. Men kan man märka det på något annat sätt? Är det det som kallas utomkvedshavandeskap?
    Ja det är det som kallas för utomkvedshavandeskap. Ja man kan kolla HCG som då tydligen ska sjunka efter en viss nivå. Man kan ju också börja blöda och få väldigt ont. Jag har aldrig drabbats av det själv så jag vet ju inte hur det känns.
Svar på tråden + i november