• Anonym (orolig)

Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!

Jag stämde mina barns far på ensam vårdnad, och fick igenom det intermistiskt pga äldsta dotterns särskilda behov, med resten av helhetsbilden. Han är olämplig att dela vårdnad med, oansvarig, opålitlig, oberäknelig, lögnaktig och mer därtill!!! Barnen älskar honom och understryker att jag tycker umgänget med fadern är jätteviktig!! Men på mina primisser pga dåligt omdöme från fadern, och han är lite av en periodare, kriminalitet, allkohol/droger osv. Umgås med typ zigenarfolkslag, och totalt påverkad av sitt umgänge. Dessutom saknar han principer, moral och återigen omdöme! Snäll i grunden, men på senare år utvecklat en fruktansvärd personlighet. Hans ögon har blivit alltmindre snälla och hans självkärlek växer, bla sätter sig och sina känslor framför barnens (och resten av världens), sätter andra före när han känner för det. MAO inte alls vuxen.
    Nu till min oro ----- han skiter i barnen!:( From det datum som intermistiska beslutet gäller, fick han plötslig magsjuka, och i efterhand fick jag inside info att han i själva verket flytt långt bort i form av ca 90 mil och på så sätt övergett barnen!?? Min advokat befarade detta.. men jag hade inget annat val. Han kunde verkligen inte samarbeta gällande barnen, på något vis. Ljög, betedde sig olämpligt, oansvarig, skrek i de flesta diskussioner, gjorde sig oanträffbar, helt oengagerad i barnens vardag men ändå skulle styra o ställa bara för att osv. Nu sitter han och tycker synd om sig själv med nersupen skalle, och barnen spelar honom ingen roll..... Jag har inte gjort fel, snarare att detta stärker mitt beslut ännu mer, visar de oförstående "told u so". Så skönt nu att jag har intermistiskt, och hoppas verkligen på laga kraft efter vårdnadsutredningen. Men vad händer nu med allt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 11:55
    UNDANNBER NÅGRA SOM HELST PÅHOPP AV MINA ORDVAL OSV. MED ZIGENARFOLKSLAG MENAS DET RESANDE FOLKET(FAKTA), OCH NU MED DET KLARGJORT SÅ VILL JAG HA RÅD!!! INTE PÅHOPP!! HÅLL ER TILL TRÅDENS ÄMNE!! TACK PÅ FÖRHAND!

• Svar på tråden Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!
  • Anonym (tråkigt)
    pappatomp skrev 2012-11-27 08:19:47 följande:
    Trist att han gett upp men på sätt och vis kan jag förstå honom. Vårdnaden handlar dels om det juridiska att få skriva papper och vara målsman men den är även psykologiskt viktig.
     Att bli av med vårdnaden är en skarp markering från mamman och från samhället att man är en dålig förälder. Vissa väljer att kämpa och skärpa till sig, andra känner att det blir för jobbigt så de ger upp och intalar sig att mamman och rätten har nog rätt och klipper kontakten, vilket är tragiskt.

Är nog olika från fall till fall...i mitt fall har pappan SJÄLV skrivit över vårdnaden och inte "blivit av" med den, så i detta fall är det inte nån markering från varken mig eller samhället. Han hade vårdnaden men gav upp den...
  • SupersurasunkSara

Som så många säger, du kan inget göra mer än att se tiden an. Kasnke vill han ha kontakt igen sen, kanske inte.

Säg inget till barnen mer än som föreslaget, att du inte vet varför pappa gjort som han gjort.  

• Anonym (orolig)

Verkligen tack för de senaste råden. Ska försöka säga det till barnen, när de frågar mig varför. Markering är det minst sagt, men det var på tiden att jag gjorde det.. Så mycket som jag låtit rinna genom fingrarna, woj woj.... Man kan inte tvinga, men vad kan man göra annorlunda?

• Anonym

Hur i helskotta gjorde du för att få det interimistiska till din fördel? Blev själv lurad att gå med på växelvis boende för 3 barn som blir misshandlade av honom, vilket även jag blivit under flera års tid. Det finns ingen fällande dom och då tar de inte  hänsyn till vad jag eller mina vänner kan vittna om.
    Hur ärd et möjligt?
    Har gått med på ett avtal fram till mitten av april med en medlare inblandad. Min förhoppning är att medlaren kan se igenom de lögner han sprider och den munkavle han sätter på barnen för att de inte ska berätta vad som händer hos honom....

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-22 11:48:35 följande:
    Ja så kan det va. Det hoppas jag på! Isåfall tar jagg det. Jo absolut, han var världens snälllaste en gång i tiden men det känns genom alla hans perioder och dåliga umgänge med kriminella osv. att det är som förstört:( Hoppas han kan hitta det och skärpa till sig.
    Men vad händer nu när han inte och om han inte håller rättsliga beslutet??
    Det händer inget annat än att dina barn och deras pappa inte kommer att träffas och att du kommer att få ha dem fulltid. Domen är en dom över hur umgänget ska se om om det pågår ett umgänge. Domar kan aldrig tvinga en förälder att umgås med sina barn. Så har han gett upp så får du och din nya karl ta hela ansvaret för barnen. 
  • Anonym (tråkigt)

Man kan som sagt aldrig tvinga någon. Tycker det är sorgligt men jag inser nu att bättre barnen är med någon de trivs med och vill ha dem än att de ska vara med någon som hellre låter bli... Mitt x orkar inte ens gå upp innan lunch för att träffa sina barn ett par ggr i månaden även om barnen själv ber honom... Orkar inte följa med på aktiviteter eller nåt för det är jobbigt...

• Anonym (orolig)

Usch o fy, jag verkar inte vara ensam. Vad är det med endel karlar egentligen.... Men om min karl helt plötsligt en dag inte står där, då har jag ingen annan åt mina barn än mig själv :(

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-12-06 08:45:30 följande:
    Hur i helskotta gjorde du för att få det interimistiska till din fördel? Blev själv lurad att gå med på växelvis boende för 3 barn som blir misshandlade av honom, vilket även jag blivit under flera års tid. Det finns ingen fällande dom och då tar de inte  hänsyn till vad jag eller mina vänner kan vittna om.
    Hur ärd et möjligt?
    Har gått med på ett avtal fram till mitten av april med en medlare inblandad. Min förhoppning är att medlaren kan se igenom de lögner han sprider och den munkavle han sätter på barnen för att de inte ska berätta vad som händer hos honom....
    Det fanns mycket att komma med, jag har en bra advokat samt att han förstörde mycket för sig själv när han fick komma till tals.
  • pappatomp
    Anonym (tråkigt) skrev 2012-11-27 09:28:26 följande:

Är nog olika från fall till fall...i mitt fall har pappan SJÄLV skrivit över vårdnaden och inte "blivit av" med den, så i detta fall är det inte nån markering från varken mig eller samhället. Han hade vårdnaden men gav upp den...

Japp många pappor som ser sig själva som odugliga föräldrar tyvärr. Man kan ju inte tvinga nån att vara förälder förutom det ekonomiska.
  • pappatomp
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-23 12:14:05 följande:
    Umgänget sviktar inte från min sida. Det står klart o tydligt i tråden att jag tycker det är viktigt. Vadå du uppskattar? Handlar tråden om dig? Ta det för vad det är! Nej exakt ni vet inte mer än vad det står, så sluta med påhopp då då. Vem har sagt att han INTE ska få träffa sitt barn? Inte jag. ska man vara med i en diskussion så tycker jag man ska ta till sig all fakta. Tack ochh hej.

Det kanske är bra att han undviker umgänge eftersom han verkar vara dålig för barnet. Kan man inte ha vårdnad på riktiga grunder är man nog inte bra som umgänge heller.
  • Anonym (orolig)
    pappatomp skrev 2012-12-06 16:54:19 följande:

Det kanske är bra att han undviker umgänge eftersom han verkar vara dålig för barnet. Kan man inte ha vårdnad på riktiga grunder är man nog inte bra som umgänge heller.
    Antagligen inte.
Svar på tråden Intermistisk enskild vårdnad, fick som jag ville!!!, direkt efter: fadern till barnen övergav dom!!